2010. november 30., kedd

Sajtos tallér

Pár hete még a neten keresgéltem-sikertelenül. Illetve találtam én, de elektromosat-nem kell- és 1800-as évekből valót 20 ezerért-drága.
Majd ötletet kaptam, hogy a falubeli vasműhelyben csináltassak fillérekért.
Ötlet raktároz, majd elmegyek, egy utcányira van csak.
Pár óra múlva a váci piacon szembejött egy árusnál. Volt neki két darab, nem tudta ígérni, hogy lesz decemberben is, ezért ugyan nem volt éppen keretem rá, de megvettem.
Íme használat után:

Tegnap ki is próbáltam, és pár kudarc után végre sikerült eltalálni a tészta keménységét.
A sütőfelület:

És az eredmény:

Ma édessel próbálkozom.

Sajtos tallér recept
25 dkg margarin vagy ebből a mennyiségből valamennyi zsír (nálam ment bele 10 dkg füstöltszalonna zsír)
 60 dkg liszt (hozzávetőleges, a tészta ne legyen túl lágy, nem minden liszt egyforma)
 1 kávéskanál szódabikarbóna
 2,5 dl tejföl
 15 dkg reszelt trappista sajt
 ízlés szerint só és köménymag
2 tojás

A lisztet a szárazanyagokkal összekeverjük és a zsiradékkal elmorzsoljuk. Majd belemegy a tojással elkevert tejföl.
Az egyneműsítés fontos az ilyen tésztáknál, hogy minden jusson mindenhová.
Golyócskákat formázunk és a felforrósított sütőben pár másodperc alatt összenyomva készre sütjük.
Első használat előtt az ostyasütőt célszerű zsiradékkal bekenni, és úgy felforrósítani, majd többé nem elmosni.

És nem elfelejteni, ez a tészta olyan mint a muffin. Végtelenségig variálható. Füstölt sajtos, snidlinges, újhagymás, fokhagymás, kapros, borsos, ki mit szeret.

Olvastam, hogy lehet gofrisütőben is készíteni, de az én gofrisütőmben túl vastag lesz, és nem sül át rendesen.
Úgyhogy ha csak az van, akkor kis adagot kell összegyúrni, mert nem biztos hogy jó lesz. ha pedig így alakul, akkor szaggass belőle pogácsát és sütőben süsd meg.

Hallottam, hogy a sütőt szalonnaszelet sütésére használták, de a zsír nem tudom akkor hová folyik belőle...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...