2011. január 28., péntek

Tejlepény Tücsöktől

A recept innen van.
Ideírom én is a hozzávalókat, de érdemes ott is elolvasni.

Hozzávalók :

1 liter tej
20 dkg liszt
10 dkg cukor
3 db tojás
1 csomag vaníliás cukor
 csipet só
 Simára kell keverni, majd előmelegített sütőben 20-25 perc alatt megsütni. (ez azért sütőnként változik, meg kell nézni, megszilárdult-e már illetve megbarnult-e a teteje.)


Tényleg valami rendkívül egyszerű, tulajdonképp palacsintatészta tepsiben (jénaiban, bármiben) sütve, annyi nálam az eltérés, hogy belemorzsoltam 15 deka házi túrót is a tésztába.
És szerintem érdemes lazán barnára sütni a tetejét, mert ott sokkal finomabb, ahol barnás.
 
És a jénai tetejében sült vékonyabbik is jobb, mert nem annyira tömény (vékonyabb tésztára ugyanannyi barna rész jut, mint a vastagnál)
És én lekvárral adtam a gyerekeknek, de nekik anélkül jobban ízlett, én pedig csak simán kóstoltam, és tényleg egyszerű de remek nasi kerekedett.
Jó étvágyat mindenkinek.

3 megjegyzés:

  1. A mára igényelt adaghoz cukrozatlan kakaót kevertek, úgy is isteni.

    VálaszTörlés
  2. Igazad van, tényleg finom:) Örülök, hogy anyám egy mesterszakács.

    VálaszTörlés
  3. Rájöttem ám, hogy a kislányom a hozzászóló...:D

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...