2011. február 3., csütörtök

Tojássampon házilag

A másik blogon már megírtam, hogy nekünk a család nőtagjainak zsíros a hajunk, Kirának korpás is.

Ott leírtam egy csalánsampon receptet, ami jó volt a korpa ellen, (teljesen eltűnt) viszont a hajunk nehezen fésülhető volt.
Azóta kipróbáltunk egy másik receptet AntalVali oldaláról.
A hajunk már egy hétig is bírja, sőt akkor sem lesz annyira zsíros mint ezt megelőzően két-három nap alatt.

A recept közepesen hosszú, vállig érő hajra: (Kirának dupla mennyiség)

3 tojás sárgája
bele 1 fél citrom frissen facsart leve (kb. 4 evőkanál) a zsír ellen
és illatosításnak 1 csepp citrom illóolaj (szerintem nem büdös a tojás sem)
és korpa ellen 2 csepp teafa olaj
a fehérjét habnak felverjük, ez lesz a hajbalzsamunk

A száraz hajra visszük fel a tojássárgája keveréket, jól eloszlatjuk, 5-10 percig hagyjuk hatni.
Alapos öblítés, majd a fehérjével kenjük be alaposan, szintén 5 perc hatóidő, majd alapos öblítés, és ennyi.
Semmi egyéb öblítés nem szükséges. A haj csillogó, sima, fésülhető és illatos.

Mi először kád fölé hajolva csináltuk, de elég fárasztó és uncsi tud lenni, így kitaláltam, semmi baja nem lesz a testemnek sem a tojástól, kádban ülve mosdás után is használható, majd ha minden kész, le lehet tusolni még egyszer.


Szerintem az egész egyszerű, 5 perc alatt kész a tojássampon, nem fáradtság, viszont a hatás miatt fél óra pepecselés is megérné. Ki kell próbálni.

1 megjegyzés:

  1. http://antalvali.com/boszorkanykonyha/kenheto/sampon-hazilag/tojassampon-hazilag.html

    én 8 -10 csepp illóolajat teszek bele. jázmin, ylang ylang vagy narancs. :)

    Édu

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...