2011. március 13., vasárnap

Gabonás hamburger, házi joghurt és zabital

 Ha valaki úgy dönt, nemcsak a hamburger hús hanem a buci is saját gyártású lesz, ne délelőtt 10 kor álljon neki összerendezni a konyhát. :D
A buci receptje Limaránál található, nincs mit hozzátenni, tökéletes lett. Annyi, hogy nem cukorral, hanem napraforgó mézzel készült.
Én elsőre kétszeres adagot gyártottam, majd mivel az csak 16 buci lett, ezért összedobtunk Kevinnel még egy dupla adagot.
Vagyunk ugye mi ketten, négy ilyesmit is étkező gyerek, plusz itt volt a barátnőm 5 éves lánya, plusz megjelent Kira barátnője, és nem tudtam, meddig marad, eszik-e nálunk.
Meg aztán szeretjük is a hamburgert.
Csináltam próbaképp egy liter Zabitalt. Hozzáfűzném a recepthez, hogy én nem zabpehelyből, hanem négy magos keverékből (árpa, zab, búza és rozspehely) készítettem, és a maniókagyökér mellett, sáfrányolajat sem tartok itthon, ezért azt nem is raktam bele.
Szili megitta az egyik felét, Lívia a másikat, ezért aztán legyártottam még 3 litert a következő két napra.

A szűrésből megmaradt pépet belekevertem a darálthúsba, amiből a burger készült, innentől a szokott módon. Ez nálam gyakorlatilag fasírt, csak nem golyó formában, hanem kilapítva.
1 kg darált hús (jelenleg pulykacomb)
1/2 kg gabonapehely pép
só, bors, pirospaprika
2 fej vöröshagyma
5 gerezd fokhagyma
2 ek. mustár
5 kis tojás vagy 3 nagy
3 ek. búzakorpa
két marék búzacsíra

összedolgoztam, majd zabpelyhet raktam hozzá, annyit, hogy pogácsázható legyen az állaga.
Mennyiség nincs, mert ez hús függő, és nem mindenki rak bele gabona pehely pépet.
Míg én a husit pogácsáztam, Lívia az etetőszékben ülve mandarinozott, és nagyon aranyos fejeket vágott.





Kicsit féltem, hogy a hús esetleg törni fog sütés közben, de teljesen kezelhető volt.
De akkora adag lett, hogy holnap szerintem csinálok még egy adag bucit.


Ráadásul nekikezdtem a házi joghurt-kefir projektnek is.
A HÁZI tejet fel kell forralni, hogy a laktobacik elpusztuljanak, és a joghurt vagy kefírgomba tudjon szaporodni. ( a pasztőrözött, ami nem tud aludttejjé válni, nem jó!!)
A forralt tejet lehűteni 35-40 fokosra, magyarul megvárni, míg kihűl szoba hőmérsékletűre, és az 1 liter tejbe belekeverni a szintén házi, pasztőrözetlen 1 dl joghurtot. 24 órát kint hagyni, majd hűtőbe tenni. Ez kábé 2 nap alatt elkészül, azaz felszaporodik benne a joghurt flóra.
A kefirt hasonlóképp kell készíteni, itt is figyelni kell, hogy nem akármilyen bolti szarból kell próbálni, hanem igazi, élő flórás, pasztőr és tejpormentes házi kefirrel.
Én most ilyet nem tudtam venni, lévén mire kiértünk a piacra, elfogyott az árus néninél, de rendeltem a teszveszről kaukázusi kefírgombát, amihez leírást és receptet is fogok kapni. Az eredményről pedig úgyis beszámolok.
A gyerekek ma egész nap kint voltak, -->van úgy 8 pár összesározott, takarítani való cipő az ajtóban.
Igazán felüdítő, hogy fűteni egész nap nem kellett, csak most estére, ami azért rengeteg munka tud lenni. Bár én az udvarra nem jutottam ki, csak kétszer öt percre, de a konyha ajtó is nyitva volt, mint ahogy egész nyáron szokott, így azért oxigén jutott nekem is.:))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...