2011. március 18., péntek

Házi citromos puding és Marlenka utánérzés

Ha valaki átrágja magát a Marlenka receptjén, látni fogja, nem egy fél órás süti, és sok hozzávaló kell bele.
Múltkor ettünk ilyet a kínai kajáldában, de eszembe sem jutott, míg ma a kezembe nem akadt a gyerekek tegnapi kakaós-csokis keksz maradéka, ami jól kiszáradt. Elmorzsoltam, gondoltam elrakom valami sütihez, majd meglátom. De gondoltam egyet, nézzük a Marlenka receptjét.
Elolvastam, és elraktároztam, hogy majd egyszer sohanapján neki is állok.
Jó lesz nekünk a sima piskótalap-torta, pudinggal, és a tetején a kekszmorzsával.
Ez olyan jó póriasan hangzik, de meglepően finom lett.

A piskóta tésztát hamar összedobtuk Szilikével, ő keverte bele a tojáshabba a lisztet meg a sárgáját, és takarította ki a krémes edényeket.:)
Sima piskótarecept, jelen esetben 10 tojásból, két, alaposan kikent nagy tepsibe elosztva, amitől kellőképp vékony lesz a tészta.
Ja, és cukor helyett napraforgómézet tettem a tésztába.
Puding pedig nincs itthon. Így néztem hozzá receptet. Nem egy bonyolult dolog, ami nagyon jó benne, hogy bármilyen gyümölccsel elkészíthető, és nincs szinezve.

fél liter tej
ízlés szerint cukor, méz, akármi
három púpos evőkanál keményítő
gyümölcs,
    vagy
kakaó (cukrozatlan),
    vagy
pirított mogyoró összetörve,
    vagy
ami eszedbe jut és van otthon
én két citrom levét nyomtam bele miután felforrt és besűrűsödött.

Ha előbb rakod bele, a citrom kicsapja a tejből a kazeint, amivel semmi gond, csak esetleg nem mindenki tudja mire vélni a tej tetején úszkáló kazein csíkokat.
Egyébként ugyanúgy dolgozol vele, mint bármelyik főzős pudingporral.

A közben elkészült (7 perc sütés, előmelegített sütőben) piskótalapokat kiimádkoztam a tepsikből, aztán félbevágtam őket.
Az így kapott négy lapot egymásra emeleteztem, úgy hogy mind kapott egy vékony réteg pudingot.
Elsőre azt hittem, kevés a puding, és száraz lesz, de nem. Pont tökéletes. Nem száraz, de nem is folyik ki a puding mikor harapja az ember.
Na szóval a tetejére is puding, majd a csokiskeksz morzsa.
Ennyi.
Mehet a hűtőbe, aztán lehet kockázni.
Talán az este hazaérő Apának is marad...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...