2011. március 25., péntek

Házi tarhonya és vadas gomba


Kedvet kaptam ehhez a vadas gombához, csak rendes alapanyagokból.
Nem használok előregyártott műízű porokat, és a konzerv gombát sem szeretjük.
Viszont némely gyerekem a gombát nem eszi, ha érzi, így a párolt hagymára én reszeltem a gombát, és hogy nagyjából együtt legyen kész, a répát is. Fél-fél kiló gomba és sárgarépa volt a mennyiség. Más nem volt itthon, de mehetett volna ugyanennyi fehérrépa is bele.
Úgy ízesebb lett volna, viszont így is nagyon fincsi lett.

Menet közben derült ki, a tészta is elfogyott. Rizzsel nem akartam csinálni, így nekiálltam tésztát gyúrni.
nyújtott és nyújtandó
Nem bonyolult, 1 tojáshoz 10 deka liszt, ezt kell összegyúrni, jól eldolgozni, jó kemény tészta, igazi csuklógyilkos a nyújtása. Egyébként kisebb darabokat könnyebb nyújtani.
Három tojásból becsületesen meg is csináltam, de még kellett volna, a csuklóm viszont fájt, ezért a pluszban bekevert ugyanennyi tésztát nagy lyukú reszelőn lereszeltem tarhonyának.
Innen ugyanúgy kezeltem, mint a bolti tarhonyát, megpirítottam, felengedtem vízzel, sóztam, és megfőtt.
tarhonya pirítása
Forró zsiradékba kell szórni, mert különben beszívja (nincs kiszárítva), és kevesebb víz kell hozzá, és kevesebb ideig fő, hasonló okokból. A pontos arányokat nem tudom, érzésre öntöttem, kevergettem, ott voltam mellette, és mikor puha lett, a felesleges vizet leszedtem róla.
3 tojásból és 30 deka lisztből pont elég tarhonya lett a közben elkészült, ízesített (mustár, tejföl, ici-pici só, sok bors, fél citrom leve) és turmixolt vadas szószhoz, ami másfél liter lett.

A tészta is nagyon finom, csak kicsit tovább tart csinálni, mint a tarhonyát.
De sebaj, lesz tésztagépem, aminek a nyújtó funkcióját akarom kihasználni.

szósz tarhonyával
szósz tésztával
Szerintem nagyon gusztusos, és nem utolsósorban finom étel lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...