2011. március 24., csütörtök

Kotyvasztás

Kotyvasztás 1.  Sampon

A tojássampont már leírtam, nemrég egy bojtorján tartalmú hajmosószappant vettem a Kirának, ami négy hajmosást bírt ki, így nem igazán gazdaságos.
Tegnap a legutóbb olvasott még a tojásnál is sokkal egyszerűbb receptet próbáltuk ki.

befőttes üvegben kevertem:
1 rész szódabikarbóna
3 rész langyos víz
ebbe tettem különböző illóolajokat--> teafa, levendula, eukaliptusz 3-3 csepp
Jól összeráztam, és öntögettem a fejére, közben masszíroztam bele.
Az egészet jól bekentük, majd két perc után leöblítettük zuhannyal, majd kevertem egy kanál ecettel öblítővizet.
Ezt is rajta hagytuk két percig, lemostuk, és a haja csodás módon vizesen is tökéletesen fésülhető volt.

A különböző illóolajok (levendula) egyébként a tetvet is távol tartják, ami azért előfordul a suliban.
A lényeg pedig, hogy ezt magának is el tudja készíteni, de előre is el lehet készíteni, semmi baja nem lesz a szódabikarbónás víznek, (az illóolajokat frissen kell beletenni) olcsó, mert az illóolajok elég sokáig kitartanak, BŐRBARÁT!! és nem utolsósorban környezetbarát.

Kotyvasztás 2. Gyerekfogkrém

Fontos a fluoridmentes fogkrém, de drága.
(Itt lehet olvasni a fluorid káros hatásairól.)
Szilin kívül mindnyájan fogport használunk, ami nem káros és olcsó. Sokáig elég egy doboz, és sokkal tisztább a fog tőle, mint a fogkrémtől.
Szili viszont visít miatta, így ő fogkrémet használ.
Ami pár napja elfogyott. Szétvágtam a tubust, a benne lévő maradék fogkrémhez (kb. egy borsónyi)
kevertem egy evőkanál langyos vizet és két evőkanál fogport. A fogkrémes tubus levágott végét összefogtam, összeráztam, majd kiraktam egy műanyag tégelybe.
Ebbe lehet belemártani a fogkefét, de ha a tubus végét tűzőgéppel összetűzzük, és funkcionálisan használjuk, az is megoldás.
Ami a lényeg, Meg van oldva a fogkrém probléma, és Szili ismét nem visít a fogmosástól.
Legközelebb, mikor veszek egy gyerekfogkrémet, egyből keverem, tehát az 1500 ft. árú fogkrém ki fog tartani egy évig, vagy még tovább.
A mi fogporunkba pedig tettem 6 csepp borsmenta illóolajat, amitől kellőképp mentolos lett.

Kotyvasztás 3. Fokhagymás méz

Évek óta ez a családunkban a köhögés gyógyszere.
A gyógyszertárban venni maximum lándzsás utifű szirupot vettem, kisbabának, ha kellett.
Nem sokszor volt rá szükség, és 4-5 hónapos kortól már óvatosan adtam neki(k) is a fokhagymás mézet. Azaz a kanalat belemártottam, és azt lenyalta, vagy azzal kevertem meg a tápszert. Annyi a babának bőven elég egy szimpla köhögés ellen.
Mikor veszek mézet, a felét rögtön bekeverem. Rakok bele (fél kiló mézbe) 6-8 gerezd fokhagymát összetörve, és ugyanennyi gerezdet felszeletelve.
Ez a keverék pár napig, egy hétig még erős, de utána már nem. A fokhagyma íz megmarad, de nem ehetetlen, kisgyereknek sem.
Pár hónap állás után kicsit bezöldül benne a fokhagyma, de még mindig hatásos. Egyáltalán nem erős, de a fokhagyma hatása azért még benne van.
Ha végképp nem hajlandó enni, akkor langyos teába keverek egy kanálkával, esetleg a hagymahéj teát ezzel ízesítem.
A hagymahéj tea pedig gyerekeknek úgy készül, hogy ne legyen olyan erősen hagymaízű, hogy egy nagy lábos normál teába öntök egy fél liter sűrű hagymahéj-főzetet.
De mindez szokás kérdése, mert ha elég korán kezdi az ember a szoktatást, akkor később nem kell harcolni.
Nálunk Szabolcs eszi a mézből a fokhagyma szeleteket, Szili csak a méz részét. A nagyok is csak a mézet, mert ők ehhez nem lettek elég korán hozzászoktatva.

De Szabolcs nyersen is elrágja a gerezdet, vagy akár a vöröshagymát is, amit már Szilike is el-elrágcsál.
Mostanában már a nagyok is megeszik.
Nehezen, de ők is megszokták.
Meg aztán nem mindegy az sem, hogy éjjel köhög a gyerek, kap egy kanál fokhagymás mézet, és pár perc múlva abbamarad a köhögés.
Vannak még egyéb hagymás gyógyászati trükkök, ha van rá igény leírom azokat is.


Kotyvasztás 4.  Deo stift


Egy munkába nem járónak tökéletesen megfelel a hónalj szódabikarbónával való kezelése, azaz reggel egy csipetnyit bele kell masszírozni a hónaljba. Enyhén nedves kézzel a leghatásosabb.
Bőrbarát, szagtalanító, környezetbarát, nem tömi el a pórusokat, és reggeltől estig hatásos.
Teszteltem, folyamatos fizikai munka mellett sincs estére távolsági szag.
Illóolaj-víz keverékkel pedig illatosítót is lehet keverni, egy kb. 200 forintos pumpás flakonban.
Szerintem lányoknak a narancs, citrom, grapefruit nagyon finom illatú. (imádom a citrusillatokat)
Fiúknak a szantál, bergamott, teafa, kakukkfű, rozmaring.
Krisz úgy ítélte, munkahelyen nem tudja  a szódabikarbónát összehozni, sokszor nincs ilyesmire ideje.
Ő gyártott magának stiftet.
Egy evőkanál shea vajba, amit kézmeleg vízfürdőben folyékonyra olvasztott, rakott 20 csepp teafa olajat, mert baktériumölő. Rakott egy kevés szantált, és elkevert benne annyi szódabikarbónát, amennyit csak felvett. Körülbelül 3 evőkanálnyit.
Egy kézzel formázható állagú keveréket kell kapnunk, amit az előzőleg kiürült és kitakarított stiftes műanyagba épített bele.
Így normál stiftként használja. Működik, ő sem büdös.:DD

Némelyik fent felsorolt dolog készítése kicsit több időt, majdnem fél órát is igénybe vesz, viszont garantáltan környezet és testbarát cuccok ezek, így szerintem megéri.

Van az oldalsávon egy videó, érdemes rákattintani, van a youtube-on több is hasonló témában.

4 megjegyzés:

  1. Pár apróság jutott eszembe.
    A méz állítólag allergén. Szerintem a kőolaj allergénebb. Nincs ezen mit magyarázni. A méz jó.
    A szódabikarbónás hajmosószer pedig tényleg fantasztikus. Habzik, a hajam vizesen(!) fésülhető, szóval fantasztikus.

    VálaszTörlés
  2. Minden elismerésem! Én is igyekszem kiszórni itthonról a felesleges kémiákat, de még csak a házi szappanig jutottam, hajmosáshoz is. Ki fogom próbálni az ötleteidet, köszi!

    VálaszTörlés
  3. Üdvözöllek a blogomon, a kotyvasztáshoz pedig sok sikert.:)

    VálaszTörlés
  4. Azt elfelejtettem leírni, hogy a tojás sampon az alap, a szódabikarbóna csak eseti, mivel hosszútávon kiszárítja a fejbőrt. A tojás viszont tápláló.

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...