2011. március 22., kedd

Kürtős kalács, kicsit másképp

Haladunk, haladunk, de vannak kilengések, kizárólag kaja terén.
Ez a folyamat lesz a leghosszabb, főképp, hogy szeretek sütögetni, kipróbálni mindenfélét, amiket meg nem vennék, mert aránytalanul drága és könnyen elkészíthető.
Például a szülinapi torták, kakaós csiga, pogácsák, sajtos roló, beigli és társai.
Ezek azért finomságok. Azokról pedig nem is beszéltem, amiket majd ki akarok próbálni.
Amúgy is mindig felezem-harmadolom a receptek cukormennyiségét, van mikor abszolút cserélem mézre.
A lényeg, hogy nem ilyesmik alkotják a táplálkozásunkat, nincs mindennap süti, édesség. Heti egy, max kettő sütés van, édesség hó elején pár tábla étcsoki.
Ma kürtős kalács ihletett meg. Átformálva saját eszközökre.
A tészta alap cukormentes kalácstészta,

fél kg liszt
3 tojás
fél élesztő
csipet cukor
csipet só
3 dl meleg tej
és a recept szerint egy nagy kanál vaj
no ez nincs túl sok itthon, margarin elfogyott örökre, tettem bele zsírt. Úgy gondolom, mikor csak kis részét képezi a tésztának, akkor mindegy milyen zsiradék. (azért a szalonnazsírt kihagynám..)

A recept következő tétele a nyújtás. Kinyújtani, keskenyre szabni, majd hengerré formázni.
Itt én két lépést kihagytam, és a lecsípett tésztából egyből kígyót sodortam.
Mivel erre a célra tervezett eszközöm nincs, elővettem a sajtos rolád tésztájának sütésére használt seprűnyél-rudakat.
Feltekertem hézagosan a kígyókat, majd kicsit görgettem a rudakat, hogy a tészta kilapuljon.
Majd a kikent tepsire helyezve, bekentem be tojásba kevert cukorral, kivéve az alját.
2 tojásba kb.3 evőkanál cukor. Ez lehet bármilyen cukor, sőt méz is.
Itt lehet a tojásba törött mandulát, diót, kókuszreszeléket, fahéjat, ki mit szeret-tenni.

Mikor ez a része közepes lángon szépen megsül, akkor fordítom meg, és most az alját kenem le, hogy oda is rápiruljon szépen a cukor.

Szóval itt is mint általában, van az alaprecept, amit elkészítek, úgy ahogy az eszközeim és ízlésem engedik. Gondolom más is így csinálja.
Kürtős kalácsot nem így kell csinálni, sülés közben forgatni kell, nyílt tűznél illetve parázsnál kell sütni, sőt az utcai lakókocsis árusnál (sosem vettem ott) függőleges bigyókán sütik.
Ez azért finom lett, rondának sem nevezném, itthon ezt lehetett összehozni.
Használjuk a fantáziánk, és nagyon sok dolog sikerülhet, amiről elsőre nem is gondolnánk.
Az eszközhasználat pedig a gondolkodó ember privilégiuma, ugye.:DD 

Nekem ez a főzős blog nem olyan, mint az átlag gasztroblogok, nem tudok én extra szuperül főzni, én ezt azért csináltam, mert olyan dolgokat tudok elmondani, amit nekem nem mondott el senki, amikre magamtól kellett rájönni, néha nehezen.
Nem is mindig a recept a lényeg nálam, hanem a körítés, a köret.:)
Lehet, kezdőknek kéne ajánlanom, bár nem hiszem, hogy bárki elmondhatja magáról, mindenben teljesen profi, legyen bármilyen ügyes. Én is szinte mindennap tanulok valamit, akár konyha, akár gyereknevelés, akár... akármiben.
Valójában mindig szerettem újítgatni a konyhában, próbálgatni dolgokat, amiért meg is kaptam, miért nem tudok hagyományosan főzni? Na nem a Krisztiántól.
Hiszen ő az, aki múltkor nekiállt csirkepörköltet csinálni, és lett belőle egy sokzöldséges párolthús rizzsel.
Amúgy pedig, hogy találnának fel új dolgokat, ha sosem próbálna ki senki furcsa dolgokat?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...