2011. március 5., szombat

Vámpír-rizs és kenyérmúmia

Találtam egy zöldséges rakott kelkáposzta receptet egy újságban, amit rögvest meg is kívántam, ugyanis nagyon szeretem a sima rakott kelt is.
Alap dolgokban követtem a receptet, például, hogy a megmosott kelkáposztaleveleket forrásban lévő szódabikarbónás vízben 5 percig főztem, majd hideg vízzel leöblítettem, így lett ehetően puha, de nem agyonfőzött. Ezután megfőztem a zöldségeket. Itt már volt eltérés, én ugyanis azt használtam, ami volt itthon. Nevezetesen cékla, répa és zöldborsó.
A káposzta egy nagy fej volt, a cékla 3 közepes gumó, és egy szál sárgarépa. A zöldborsó pedig 400 gr.
Mikor ezek megfőttek a sós vízben, leszűrtem, majd a maradék főzővizüket felöntve tiszta vízzel és kipótolva sóval, megfőztem a rizst, ami így rózsás árnyalatú lett.
Összekevertem a zöldségekkel, egy nagy doboz tejföllel és egy kaliforniai paprikát meg egy marék snidlinget aprítottam bele.
A sütőedénybe leraktam egy réteg káposztát, majd egy réteg zöldséges-tejfölös rizst. Majd ezt ismételtem három rétegen át.
A legfelső réteg káposztára került egy adag tejföl plusz egy kis reszelt sajt, és az egész ment a sütőbe fedetlenül, csak míg a sajt megpirult.
Sülés közben a rizs rózsaszínből pirosasabbra váltott, így szedés után úgy néz ki az egész, mint valami nyers májas vámpír vacsi, de nagyon finom lett.
Lehet ezt egyébként fűszerekkel fokozni, de nem foglalkoztam most ezzel, és így is nagyon finom lett. Plusz laktató. És bizalomgerjesztő is, igaz?
A cékla mostanában újként kerül be az étrendünkbe, fogok vele kísérletezni a továbbiakban is.
Visszatérve a kinézetre, a mai kenyerem pedig szerintem múmia formájú lett.
Mint egy egyiptomi lelet.:D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...