2011. március 30., szerda

Zabpelyhes-kókuszos keksz cukor nélkül

Több helyen láttam, gondolom mindenki kipróbálja, a maga ízlésére szabja, de lehet is, mert jól variálható, egyszerű süti.
Amit én vettem alapnak:
10 dkg zabpehely (pehelymix volt itthon)
10 dkg kókuszreszelék
10 dkg liszt
10 dkg vaj
1 dl langyos víz
10 dkg cukor (nálunk méz ment bele, kóstolni kell)
1 teáskanál szódabikarbóna
Ez már nyersen is nagyon finomságos volt, de a tetejébe nyomkodtunk Szilivel aszalt barackot (Ő most csak azt akarja leenni róla)
Legközelebb apróra vágva belekeverem.
Vagy étcsokit durvára vágva, vagy mogyorót.
Direkt nem hagytam puhára, mert ropogósan szerintem jobb, a gyerekeknek pedig mindegy.
Lényeg, hogy mikor a keverék megvan, halmokba kell rakni a kikent tepsire, laposra nyomni, majd 180 fokon kb. 20 percig sütni.
Ami szerintem kicsit mulatságos, hogy most, mikor írom a bejegyzést, hazaért a Kevin a suliból, látja amit írok, és kérdezi, a sütire mutatva, "ez hol van?"
Lassan ott tartunk, hogy ha Krisz megkérdi mi otthon a kaja, megmondom, nézze meg a blogon.:D

Mint mai ebédet, ami sima rakott krumpli lett. Bár töltött krumplit terveztem, de összességében ugyanez, csak darabonként kell kikaparni és megtölteni a krumplikat, így ez nekem mégis egyszerűbb volt.
A Szili dolgozott a tojás szeletelővel, nagyon ügyesen.
A tejfölbe viszont beleaprítottam az újhagyma szárát, ebben eltérve a megszokottól.

2 megjegyzés:

  1. szia, Heni!
    nagyon klassz a recepted, a cukormentes zabpehelylisztes sütidet meg fogom csinálni!
    ez lesz az utána következő, de van egy kérdésem: milyen lisztet használtál?

    köszönöm a segítséget!:-)

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Zabpehelylisztet használtam akkor, de tökéletes a tönköly is vagy a teljes kiőrlésű búza.

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...