2011. április 17., vasárnap

Bográcsolás a nagy sikerű lepénykenyérrel

Ma reggel Krisz tálalta az ötletét, miszerint bográcsos kaját kéne csinálni.
Nosza beszereztük ami nem volt a gulyáshoz, majd neki is kezdtünk. A fiúk hordták a fát, már amelyik nem volt túl lusta hozzá.
Szóval a Kevin hordta a fát, plusz aprította is a nagyobbakat. Szabolcs rohangált, Kira bent segített, Szili pedig az apjának a tűz körül. Jó, hogy eloltani nem akarta, mint mikor tűzoltósat játszik. Lívia aludt, így a benti munka is folyhatott.
Csináltam egy tepsi cipót, aminek a tésztájából Krisz elkért két gombócnyit, kövön kisütni.
De a tavalyi próbálkozásnál a kő elrepedt, vaslemezt nem találtunk, így maradt a tallérsütő csodaszerszámom. Abban sültek ezek a remek lepénykék.
Lepénykenyér és Szili, aki addig sem bírta, amíg fotózok
Szabolcs itt épp a kutyát kergeti














Azt azért hozzáteszem, ami tésztát Krisz elsőre kisütött, az kb. 2 perc alatt lett a gyerekek martaléka, ezért még egy kilót megcsináltunk Kevinnel. Úgy terveztem én fogom gyúrni, de ő akarta, én nem ellenkeztem, mivel Szabolcs a nagy rohangálás közepette kiborított az udvaron egy tál csipetkét, meg ezzel az apját is, így én elfoglaltam magam az újabb adag legyártásával.
Nem szórakoztam sokat vele, egyébként. Nokedli állagú tésztát szoktam csinálni, és simán beleszaggatom. Most kivételesen elterveztem, majd leülök az udvaron, és csipetkézek.
Aztán beintettem erre a gondolatra, és a keményre gyúrt tésztából vékony kígyókat sodortam, majd késsel aprítottam csipetke méretűre.
Szóval mégsem nokedli lett, de a kezem sem fájdult bele.
Egyébként a lepénykenyér fogyott a gulyáshoz is, nem a rendes cipó.

Kira napszemüveggel a füst ellen, és a két nagyfiú
Előszedtem az udvari asztalt, letakarítottuk, és kint ettünk. Ezzel a nyári szezont hivatalos partival meg is nyitottuk. Két hét múlva Lívia-Szili-Anyám szülinapon pedig a családi buli is meglesz.

Kaja után pedig a gyerekek a tűzzel játszottak, égettek papírokat, kisebb faágakat, és a hátsó füves részen játszottak baseball utánzatot.
Szokás szerint összevesztek, Kira parancsolgat, Kevin érzékeny, Szabolcs direkt bosszant mindenkit, Szili pedig ott sem volt. Inkább kiszedette velem a hűtőből az összes paradicsomot, hogy megegye. Hál istennek, sem a gyümölcsök, sem a paradicsom, sem az uborka nincs tőle biztonságban.
Mondjuk azt nem tudom, min múlik, hogy szeresse egy-egy gyerek a nyers zöldséget, csak azt tudom, hogy az ízlésük hullámzó. Ma erre a kajára azt mondja, hogy ez a kedvencem, másnap undorodik tőle.
Szóval szendvicsek mellé mindig raktam ubit, paradicsomot, paprikát, ami épp volt. Volt mikor nekem jutott a dupla-tripla zöldség adag, mert félretolták, de mindig kaptak, és előbb-utóbb megkóstolták, megkedvelték. nem hallották tőlem, hogy te nem kapsz ezt vagy azt, mert nem szereted. Inkább azt, hogy majd megszereted. De ez sem biztos, mert van mikor egyáltalán nem kedveli meg az adott dolgot, de akkor sincs semmi vész szerintem. Nem szerethet mindenki mindent. Próbálkozni kell, de nem erőltetni, és ha nagyon nem megy, akkor fel kell adni.
Bár erre is van ellenpélda, mert Szabolcs a salátát nem kedveli a hamburgerben. Legutóbb beletettem neki, szólt, hogy vegyem ki a káposztát, én pedig mondtam, össze van vágva apróra, észre sem fogja venni, mert kiszedni nem bírom. Megette.
Kevin például a mazsolát nyersen eszi, sütiből egyesével kiszedegeti.
Aztán vannak azok a kaják, amikre meg kell érni.
Kevin régebben nem ette meg a kenyeret ha kömény volt benne, most már észre sem veszi.
Szili 2 éves kora előtt nem volt hajlandó húst és banánt enni.
Szabolcs öt éves kora ellenére nagyon bírja az erőset.
Kira fújolta a hagymát nyersen, a szalonnát, most meg nyafogott, hogy miért csak egy darabkát vettem a gulyásba (mert itt rohadt drága a szalonna).
Így aztán a biztos, tuti tippet ebben sem tudom, a végkövetkeztetésem a szokott, csak lazán, mert megőrülsz!
Ez pedig egy Líviára jellemző kép. Zokni levéve, és nekidőlve a párnájának, a fényképezőnek szinte mindig vigyorog, és itt a tálkából eszegeti a körtét, ruhacsere előtt :)

3 megjegyzés:

  1. Jó lehetett, mi grillezni szoktunk, vagy egyszerűen csak az udvaron ebédelni:) Majd 1-2 hét múlva talán mi is elkezdjük a kinti vacsorákat, hétvégi ebédeket:)
    Ez a csipetke megoldás jó ötlet:)

    VálaszTörlés
  2. Grill is jó, a bogrács kicsit macerásabb a tűz miatt.

    VálaszTörlés
  3. Nálunk a grill is faszenes, de bográcsolni nincs hely sajnos, mivel olyan kialaktású a grill is, udvar is, hogy nincs hol tüzet rakni:) Pedig bogrács is, állvány is van.. Na, majd ha kirándulni megyünk olyan helyre:)

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...