2011. április 30., szombat

Ekcéma megoldva

Pár hete nagyon elrontottam Szili arcbőrét.
Elkezdtem olívaolajjal kenni, ő pedig elkezdett kiütéses lenni.
Egyébként az állán és a szemhéjain volt száraz bőrfelület, ami egy enyhe ekcéma.
Mikor még sok-sok tejet fogyasztott, akkor nagyon bepirosodott neki, de a felület nem nőtt, nem terjedt. Szóval olívaolaj. A nyakán jöttek az első kiütések, gondoltam bemelegedett a ruhában, majd eltűnik. A két szeme közötti apró sebekre azt hittem beütötte. Nem tudok én nyilvántartani minden apró sérülést, főleg, hogy nem is jelentenek mindent.
Azután a szemhéjain is megjelentek az apró sebek, majd az arcán és az állán is, akkor kétségbe estem.
Addigra már sejtettem, hogy nem stimmel valami, és az olíva helyett a szőlőmag olajat kevertem shea vajba, és azzal kentem. De így utólag elemezve, tisztán látszott, hogy a meglévő foltok kezdtek terjedni, sebesedni, azaz nem lélegzett rendesen az a bőrfelület.
Majd Krisztián tanácsára minden kenegetést elhagytam, kivéve a nyers tejet.
Régóta mondja, hogy a tejben lévő laktobacik rendbe rakják a bőr pH-t. Két hete ezt alkalmazom. Nem mikróban melegítem amit iszik, - reggel este 1-1 deci -és abból kenek az arcára kicsit.
Mostanra az állán lévő száraz folt ELTŰNT!! Két éve ott volt, és teljesen eltűnt.
A szemein pedig még csak kisebb lett, de napi kétszer kenem, bár néha kimarad egy-egy nap.

Hogy miért nem orvos? Mert ez ekcéma. A bőrbajok belső eredetű problémák lecsapódásai, a doki által felírt szteroidos kőolaj tartalmú készítmény sem oldja meg.
Kipróbáltuk, elsőre oda vittem.
A doki nem közölte, hogy bizony a bevitt allergizáló anyagokat kéne csökkenteni, mint tej, tojás satöbbi.
(Amúgy is, akkor mikor elsőnek jelentkezett az ekcéma, akkor épp bolti tejet kapott, mert vemhes volt a tehén.- valószínű a bolti tej okozott emészthetetlenségi gondot, de ez sosem fog kiderülni)

Kenje ezzel a szarral, elmúlik. Nem múlt el, nem terjedt, nem foglalkoztam vele, csak mikor elkezdett nagyon vörösödni. Igen, ilyen az átlag ember. Ha valami szar kerül a gépezetbe, de nagy gondot nem okoz, az okozott  probléma stagnál, akkor az maradhat. Ha nem foglalkozom vele majd eltűnik.
De az sem mindegy ám, milyen szinten foglalkozunk a problémákkal.
Lehet ám túlkomplikálni is.
A tesóm kedvesének arcán apró pattanások jelentek meg, mikor kapcsolati problémái voltak. Gyógyszereket kapott rá, majd mikor nem használt akkor még erősebbet. Most ott tart, hogy a patik megvannak, a vércukra pedig ingadozik a gyógyszer mellékhatásai miatt.
A hormonháztartása teljesen tropa, és megoldódott?

Visszatérve, Szili kapott tőlem Béta glükánt, a bélflóra helyreállítására, és Huminiqumot, a mérgek, nehézfémek kivezetésére. Napi egyet-egyet két hétig. Plusz a tejes kenegetés.
Tudom, hogy sok fajtája van az ekcémának, nem mindenkinek ilyen enyhe mint neki volt.
De nekünk megoldódott.

A dokink pedig amúgy is érdekes. Nem az első eset a faluban, ami a barátnőm fiával történt, de ezt ismerem első kézből. Gyerek lázas, köhög. Semmi baj anyuka, vegyen neki negrót meg köptetőt. Napok eltelnek, lázas, köhög. Megint doki, megint negrós jó tanács.
Majd megunta, elvitte Vácra az ottani gyerekdokihoz, aki elsőre mondta, hogy ez tüdőgyulladás, amit a röntgen megerősített.
Az nem gyógyul ám meg a negrótól.
De küldött már be gyógyuló, kicsit vérsavós sebbel is Vácra, hogy ez vérmérgezés, tetanusz kell. Az akkor 2 éves Szabolcs szögbe lépett. Semmi baja nem volt, kicsit fájt neki. Vácon a váróban rohangált, majd mikor sorra kerültünk a dokinéni kérdezte ez a gyerek futkosott kint? Akkor a vérmérgezés kilőve, mert nem tudna lábra állni és a cipő sem menne rá mert be lenne dagadva.
Mutatta, hogy ez vérsavó, ami gyógyuló sebet jelez, nem kell tetanusz, csak két napig betadinozzam.
Mindegy, ebben is okosabb lettem, hogy kell a vérmérgezést felismerni.
És hogy kell a dokinkat elkerülni. Arra jó, hogy igazolást adjon a gyereknek ha köhög és otthon marad.
De ha komolyabb baja van a gyereknek, akkor inkább vidd máshová.
De ott a felnőtt háziorvos, aki sokkal jobb doki, csak épp nem veszi át a gyerekeket, mert orvos összetartás van.
A mi szerencsétlen gyerekorvosunk pedig a környéken az egyetlen gyerekorvos, 15 km körzetben.

6 megjegyzés:

  1. Ne haragudj, nem szeretnék kotnyeleskedni, de ez az ekcéma, nekem egyértelműen tejérzékenységre utal. Tapasztalatból beszélek, én és a két kicsi is tejfehérjeallergiás.

    VálaszTörlés
  2. Semmi gond, nem veszem kotnyeleskedésnek.:) Amikor jelentkezett először, akkor az agyontartósított pasztőrözött bolti csodát kapta. És bár még mindig iszik tehéntejet, de múlik. Szerintem ez is személyfüggő.

    VálaszTörlés
  3. Szia!

    Remélem nem veszed tolakodásnak, és nagyszerű úton haladsz, hogy csak természetesen.
    Nekünk már teljesen elmúlt a bőrszárazság, amióta a szappanjaimat használjuk, és a visszajelzés is hasonló. Persze ez üzletnek is hangzik, de kipróbálhatnád a natúr szappanokat rá, abból is a kecsketejes lenne az igazi megoldás. Mi ugyan ekcémások nem vagyunk, de már testápolót sem használunk azóta. A titka a natúr szappanoknak, és nem csak az enyémnek, hogy helyre teszi a bőr Ph-ját, nem mos le minden hasznos dolgot a felületéről, és egész egyszerűen elkezd öngyógyulni.
    Örülök, hogy kezd gyógyulni neki, és a kőolajszármazékokkal jobban is teszed, ha nem terheled a bőrét, a steroidról pedig nem is beszélve!

    VálaszTörlés
  4. Szia. Natúr szappanokat használunk, Tőled is vettünk már.:) Sőt nemrég írtad meg mailben a NaOH beszerzési helyét, mivel én is szeretnék készíteni.

    VálaszTörlés
  5. Igen! Tudom! Remélem szerettétek a szappanokat! Be tudtad szerezni a lúgot? Szívesen segítek, ha van kérdésed! Bár gyakorlat teszi a mestert! Nekem sokminden másképp működik, mint ahogy azt bárhol is olvastam!

    VálaszTörlés
  6. Gizus!

    Khm... Bocsánat a beleszólásért de magad vallottad be most, hogy a szappan csak a bőrödnek segít, de maga a tisztulás, a normál müködés a bőröd saját munkája. ( normál, természetes körülmények között, szmog nélkül,stb nem lenne ilyen gyakorisággal szűkség rá) Szerintem ez a lényeg. Ezért szeretem én is a szappanjaid :)
    A tőkmagolajos borotválkozó szappanod kapcsán nekem meg csak egy bajom van : sajnálom a borotvával lenyúzni a bőrőmről mert olyan finom habja van.

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...