2011. április 10., vasárnap

Mandulás szívtorta és epres kelbimbó

Másfél hét késéssel el is készítettem a szülinapi tortámat, tegnap.
Mindenki itthon volt, és bár vendégek nem voltak, de fel lettem köszöntve.
Először csináltam szív alakúra a tortát.
Szili kívánságára mogyorós csokit akartam csinálni, de nem kaptam török mogyorót, így mandulás-csokis lett. A krém sima és tökéletes párizsi krém, parizer nélkül. És persze margarin helyett vajjal, amitől még tökéletesebb.

Beszúrnám, hogy az elsőnek sütött piskótát, ami kakaós volt kidobtam, illetve a gyerekeknek adtam.
Utálom a sütőpapírt. A süti ráragad, alig lehet leszedni. Pedig alatta is kikentem a tepsit, és a papírt is bezsíroztam. Majd tuti tipp alapján a kész piskótát fejjel lefelé fordítva vizes ecsettel kell kenegetni az alján a papírt, hogy a gőztől elengedje a sütit. Hát ezek után is, akármennyire óvatosan szedtem, sok helyen leragadt, kiszakítva a sütit.
Jött a Krisz, kedvesen kérdezte, átvegye-e, én vicsorogva mondtam neki, "nyugodt vagyok, menni fog", és a következő sütiszakadásnál begyűrtem az egészet egy tálba, és kiadtam az udvarra a kölyköknek.
10 tojásból készült...
A következőbe kakaó ugyan nem maradt, de legalább sikeresen fel lehetett szedni a tepsiből, a papír nélkül sült piskótát.
Amit nem is értek, hogy ehhez minek. Évekig megvoltam nélküle, akkor minek kezdtem el venni??? Főleg használni?? Mert egyre jó, a gyerekeknek másolópapír helyett.

És hogy milyen is az epres kelbimbó? Valószínűleg undorító.
Spenótos-céklás gnocchi
Gnocchit csináltam, életemben először.
Két félét, az egyik spenótos a másik céklás. A piros-zöld tésztán a fehér színt az erdei gombás tejszín-tejföl mártás biztosította.
Jó kaja, finom, de nem fotogén sajnos. És messziről úgy néz ki, mint a címben írt két dolog keveréke.

A gombát ősszel szedte Kira egy kiránduláson, és bár szakértő kezén átment, kétszer is, de kicsit aggódtam miatta. Egy hónapja Krisz avatta fel elsőnek, túléltük.:)
Amúgy aszalóban szárítottuk, és fagyasztóban tároltuk idáig.
Kutyalány a konyhakövön, takarít
Lívia etetése pedig mostanában érdekes. A kanálért nyúlkál, ami benne van kiborítja, a tányérból eldobálja a kaját, az etetőszékben feláll, az ölemből lemászik, így apró részletekben eszik, amennyi kell kanállal, vagy az etetőszékben ülve az asztalra pakolok neki falatokat. Pl. főtt répát, zellert, husit.
A gnocchiból is kapott, sima tejföllel, nem gombás szósszal, pár falat erejéig érdekelte is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...