2011. április 14., csütörtök

Varrogatás és céklapogácsa

A másik blogon említettem, hogy Kira leselejtezett, de még teljesen ép pólóiból Líviának szabtam gatyókat, sapit és bodyt.
A nadrágok alja pánttal illetve gumival szűkített, mivel a kisasszony leszedi magáról mostanában a nadrágot. A zoknit is, ezért harisnyát kap, de trükkösen, a bodyt a harisnyán kapcsolom össze, mert azt is lehúzza.
pántos nadrág-sapka, nadrág-body, nadrág
Lívi az új ruhájában
Vagy szandált adok rá, ha meleg van a harisnyához, mert az is megakadályozza a zokni levételt, igaz csak addig, míg a szandált le nem kapja.
Szóval tegnap rendbe raktam a varrógépeket, és varrtam. Nagy dolog ám ez, mert több mint egy hónapja csak javításokat voltam hajlandó csinálni, alkotni nem volt sok kedvem.
A céklapogácsa pedig szintén nem annak készült, mint ami végül lett belőle.
Lívia ebédje ma főtt cékla-krumpli-barna rizs volt. Kicsit sok lett, ezért elvettem a felét, és abból készült pogi az alábbiak szerint:
Főtt cuccok:
1 közepes krumpli
1 közepes cékla
ezek durvára turmixolva vagy villával összetörve
egy marék barnarizs
1 dl rizs főzőlé
Céklapogácsa
majd ebbe lett keverve:
2 tojás
só, bors
egy marék pattogtatott amarántmag
két marék zabpehely
4 evőkanál teljes kiőrlésű búzaliszt, de sima is jó, vagy tönköly
2 evőkanál zabkorpa
Összekevertük Szilivel, illetve ő a villát ki-be nyomkodta a trutyiba, én elkevertem, és kikent tepsire halmoztuk kanállal. Laposra nyomkodtuk, majd 200 fokon 20-20 perc alatt kisült mindkét oldala.
Az ilyesfajta ételek régen még serpenyőben, bő zsiradékban sültek, de így egyrészt nem kell ott állni mellette, és nem utolsó sorban nem szív be annyi zsírt.
Tejföllel, majonézzel, husi mellé köretnek, vagy simán gyereknasinak remek.
Legközelebb a tönkölyfánk jön tepsiben sülve.


5 megjegyzés:

  1. Marha jók ezek a cuccok, amiket csináltál a törpének. Kár, hogy én nem tudok!

    VálaszTörlés
  2. 3 dolog
    *Én a tb/adó dolgokhoz nem értek.:) Az is hasznos, csak másképp.
    *Varrótanfolyam.
    *Ha van anyag, megbeszélhetjük.

    VálaszTörlés
  3. Nézegettem már varrótanfolyamokat, de mind lehetetlen időben van és marha drága. Egyenlőre elérhetetlennek tűnik. De nem adtam fel, hogy egyszer, majd... :D

    VálaszTörlés
  4. Vagy ha valaki tud és megmutatja hogy kell. Barátnő, család, stb. Én a férjem tanítottam, bár szabni nem tud, de az sem hiszem, hogy nehéz lenne. Mi is csak az alapokat tanultuk erről. A többi saját.

    VálaszTörlés
  5. Senki. Gyermekkoromban Anyu keresztanyukája próbálkozott, de neki még az a régi Singer lábbal hajtósa volt. Nem nagyon engedte használni. (féltette) Más meg nem tud varrni a környezetemben. De azért majd egyszer! :D

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...