2011. május 14., szombat

Csalánturmix és mászógép

Olvastam ma a csalánturmixról, ki is kellett hirtelen próbálni. Na persze nem saját kezűleg szedtem. Krisztián vállalkozott. Leszedte a leveleket a szárról, meg is mosta, nekem csak a turmixba kellett bepakolni. Leturmixoltam, szűrtem, majd mézet és citromot kapott.
Iható volt. Nekem kortyonként, mint egy-két gyógytea, Szilinek, Szabolcsnak nagyon bejött. Ők nyitottak az ilyen újdonságokra. Méregtelenítés és lúgosítás lehetséges, és jó hatású kelléke a csalán.
A szűrés után maradt pépet bele lehet dolgozni nokedlibe, fasírtba, vagy akár kőrözöttbe.
Én felhigítottam natúr csalánteával, egy kanál szódabikarbónával, és ment a hajamra pakolás és tisztítás céljára. Rajta volt bő 15 percig, majd alapos öblítés és kész.

A csalánleveleket ugyanúgy mint a spenótot és sóskát le is lehet fagyasztani, szóval kirándulások alkalmával lehet gyűjteni, ha nem olyan helyen él valaki, ahol kiirthatatlan, mint nálunk.

lépcsőmászó és aggódó bátyja
A mászógép? Lívia, aki profin közlekedik a lépcsőn le és fel is. Kicsit ijesztő látvány, mikor csak a pelenkás popója mered az égnek, mert a keze már lentebb van. Kimászik az udvarra, és vérig van sértve, ha berakom az ágyába, így ma hagytuk neki felfedezni a kinti világot. Ami számára annyiból állt, hogy a betonon mászkált a kapuig és vissza. Fűre és homokos-köves részre nem ment. Székeknél felállt, kapaszkodva járkált, nagyon tetszett neki a járókája kívülről. Ugrálóra fel és lemászik, az ágyam az, amire még csak felfelé megy, de tanítom a lemászást neki.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...