2011. május 7., szombat

Datolyás zabpehelykeksz és házi "nutella"

A holnapi tortához készítettem a krémet.
250 ml tejszínt felmelegítettem, alaplángon kevergetve beleolvasztottam 20 deka étcsokit. Nem tortabevonót, hanem a Lidl-ből egy aránylag olcsó de jó minőségű csokit. majd mikor a csoki felolvadt, akkor 20 deka vajat is elkevertem benne. Kihűlt, ment a hűtőbe teljesen lehűlni.
Mikor kivettem, hogy dolgozzak vele, rá kellett döbbennem, hogy állagra egy kenhető de szilárd krémet kaptam, ami nagyon jó ízű. Simán lehetne kenyérre kenni, mint a mogyorókrémet.
Szerintem ha legközelebb csinálok ilyet, beledolgozok 10 deka darált török mogyorót vagy diót.
Édesíteni nem kellett egyáltalán, mert ebben a csokiban azért van némi cukor, de ha teljesen keserű csokival készülne, akkor kerülne bele valami édesítő szer. Nálunk méz.
De ez az alapkrém teljesen jó lesz karácsonykor szaloncukornak is, több módon ízesítve.

A mai zabpelyhes kekszbe két csomag datolyát vágtam és dolgoztam bele édesítés gyanánt.
Az ugye 20 deka. A többi hozzávaló a szokott volt:
20 deka zabpehely
20 deka vaj
2 dl langyos víz
20 deka liszt
1 teáskanál szódabikarbóna
20 deka kókusz reszelék

Líviának sütöttem ebédre tökszeleteket sajttal. Tepsibe raktam a tökszeleteket, héjjal együtt, minimális borsot tekertem rá, majd reszelt sajtot a tetejére. Ami sós kissé, így só nem kellett rá.
Mikor elkészült a héját leszedtem, kicsit macerás a forró tökről lehúzni, de így egyben marad a tök sülés közben.
Rizzsel és tejföllel ette, három közepes szeletet megevett.
Elég sokat eszik mostanában, látszik, hogy nagyon növésben van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...