2011. május 6., péntek

Érzékelés

Nemrég volt szerencsém egy szappanízű porcukorhoz, megírtam.
A héten egyik nap három kiflit adtam a kutyáknak, mert sorban mindet szappanízűnek éreztem.
Boltban vettem.
Kávémat mézzel iszom, két hete a teát sem cukorral hanem mézzel csinálom.
A tea csak akkor kell ha köhögök, egyébként vizet iszunk.
Múlt héten volt egy olyan eset, hogy még nem suvasztottam el a cukortartót, és véletlen azt tettem a kávémba. Szappanízű volt, ment a csapba. Utána ugyanolyan kávé, ugyanolyan tej és méz - jó volt.
Gondolom elfedi az ízérzékelést a sok mű szar amit fogyasztunk.
Mikor abbahagyjuk, akkor pedig élesednek az érzékelő berendezések.
Mint a szaglás. Régebben is jó volt a szaglásom, és alacsony a büdös-elviselési küszöböm. Vidékre költözésem óta a egy pár órás nagyvárosi tartózkodástól is fáj a szemem (az erős, kellemetlen szagoktól a szemem fájdul meg).
Mostanában már a túl illatos öblítőszag is kínokat okoz.
Eleinte a bekevert ecet-víz öblítőmbe raktam illóolajokat, de már nem kell. Elszoktam attól, hogy illatozik a ruha, és nem hiányzik. Olyan illat úgysincs, ami a napon szárított vagy télen kifagyasztott ruhaillattal versenyezhetne. Ecetszagunk sincs amúgy.
Egyébként is érthetetlen, miért népszerűek annyira a drága és nagyon erős szagú öblítők. Még nem méregtelenítettem, de a fejem fájt egy-egy ilyen ruhájú ember közelében. Azt sem értem, miért nem kap röhögőgörcsöt más is, mikor eltrappol mellette egy lenor vagy hasonló szaggal bíró pasas. Semmi férfias nincs az illatukban, ráadásul az arcszeszt vagy parfümöt is elnyomja ha valaki túladagolja az öblítőt.
Arról ne beszéljünk, hogy sok öblítőben (nem az olcsó típusokban elsősorban) szintetikus-idegméreg illatanyagokat használnak.
Értem én, hogy feromon meg hasonlók a parfümben segítenek(?), de azt nem tudom, miért gondolja bárki, hogy kívánatosabb lesz, ha 20 méterről illatozik. Ez lenne az értékmérő? Kinéznek a játszótérről, ha nem leng körül illatfelhő? Az öblítőkkel meg szúnyogot lehetne riasztani, ahogy sok ember használja.

Viszont ez a szappaníz nagyon érdekes.
Nagyon kíváncsi lennék, mi az amit ilyennek lehet érezni.
Hallottam már hipószagú tecsókenyérről, de szappanízű kifli még nem volt. Eddig.

Olvasgatom a Cukor blues című könyvet, az sem semmi.
Majd értekezem.
Jó hétvégét emberek!



1 megjegyzés:

  1. Én nagyon szeretem az öblítő finom, decens illatát a ruhákon. Sosem éreztem még túlzottnak, erősnek, fejgörcskeltőnek.. Egyszerűen "halk" halványan érezhető ,finom tisztaságillat. Akkor érezhető,ha szagolgatom a ruhát.Igaz, én nem mosóporral ,hanem mosószódával és mosódióval mosok,meg ha megérkezik végre, akkor mosógolyóval.

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...