2011. május 25., szerda

Fejes saláta limonádéval

A tojásos nokedlihez saláta kell. Mindegy nekem, milyen zöldségből, de a fejes saláta az átlag.
Viszont az egészséges táplálkozásba nem fér bele a szintetikus ecet. Meg fogok próbálkozni az almaecet készítéssel, de most még azzal kell dolgoznom, ami van. És ez sokszor meglepő ízeket eredményez. Mint a mai sali. Alap salátalé az ecet cukor, ugye. A fejes saláta egy kesernyés zöldség, ezt a kesernyésséget veszi el az ecet. Erre mondtam ma, hogy akkor vagy megszokjuk, vagy továbbra is elfedjük az ízeket. Ha keserű lesz a citrom miatt, akkor úgy fogyasztjuk el. De sem ecetet, sem cukrot nem eszünk. Akkor citrom-méz. Vízzel, tehát gyakorlatilag limonádé, csak kicsit túlízesítve.
Fél liter vízhez tettem 2 evőkanál mézet, és 4 db citrom kifacsart levét. Ennyi. Ja, meg a salátát beleszaggattam. Menő kaját csináltam, mert mikor meghallották, hogy limonádés saláta, az rögtön kellett. Igaz, Szabolcs másodjára már csak levet kért, de egyrészt kicsit higítva meg is lehet inni, a salátát pedig megette.
Én pedig kis lével meglocsoltam a tojásos nokedlit, és nagyon fincsi volt.
Számomra itt ami lényeges, hogy merni kell változtatni a megszokott dolgokon, kipróbálni másképp elkészíteni a hagyományos ételeket, mert megéri.
Ti min változtattatok a megszokotthoz képest?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...