2011. május 3., kedd

Gombafejek camembert sajttal és zöld turmix

A mai vacsi kimondottan hirtelen ötlet volt. Vettem gombát is, camembert sajtot is, és mielőtt a Kira befalta volna a sajtot, Szili pedig a gombát, összehoztam őket.
Régen nem csináltam már ilyet, pedig annyira egyszerű. Gomba szárát eltávolítani, egy darabka camembert sajt, kicsi bors, és egy darabka szalonna, ami elhagyható.
Kikent tepsin betolni a sütőbe kb 20-25 percre, míg a gomba kicsit összeesik, a sajt megolvad, illetve a szalonna kicsit megszárad.
Ennyi.
Mi salátával ettük, amit friss zöldségekből szálasítottam reszelőn.
Konkrétan uborka, vajretek és sima retek, karalábé, újhagymakarikák, és pár levél sóska aprítva.
Az egész meglocsolva két evőkanál citrommal és egy evőkanál szőlőmagolajjal.
Ez a saláta mostanában a kedvencem. Napokig eléldegélnék rajta, annyira szeretem. Persze hétvégén keresztanyukám sót kért hozzá, és megemlítette, hogy legközelebb azért ecetezhetném.
A zöld turmix pedig egy fantasztikus módja a zöld levelek fogyasztásának.
Minden nap szüksége lenne a testnek friss zöld növényekre. Viszont ezek a gyomornak nehezen emészthetőek, ezért turmixolni kell. Van amit préselni kéne búzafűpréssel, amit sajnos nem holnap fogok venni, de hamarosan be szeretnék ruházni rá. nem túl drága, de ütemezni kell.
Lényeg, vannak nagyon erős rostszerkezetű zöldek, amik a turmixgép késére tekerednek.
Tehát a tormalevelet meg kell szabadítani a vastag erektől, a spenót és a sóska is jobb anélkül, de a retek, karalábé, káposzta, karfiol levelei tökéletesek. De bármilyen zöld levél jó, ami fogyasztható.
Belinkelek ide egy cikket róla, de a neten is sok tudnivalót lehet találni róla, meg a linkelt oldal keresőjébe beírva a "zöldturmix" szót is.
Csak fantázia kérdése az, hogy mivel is issza az ember. Illetve a hozzáférhetőség.
De én ma is a piacon vásároltam be zöldségeket, és a szép retek, karalábé leveleket megmosva bepakoltam a hűtőbe.
Szedtem már tyúkhúrt az erdőben, raktam már bele kelkáposzta leveleket is.
Az a jó benne, hogy laktató, egészséges, és azt raksz bele amit szeretsz illetve meg tudsz inni.
Én nem szerettem sosem a meghatározott diétákat. Ma ez, holnap az, nem látom sok értelmét. Nem pár nap diéta kell, szerintem jobb étrendre kell átállni, ha valakinek méregtelenítésre vagy diétára van szüksége. Ha pedig nem jön be a mai menü, akkor ugrik a diéta? Baromság szerintem.
Ja, és ami iksznek bejön, az nekem nem biztos, hogy hatásos.
Nem tudok sajnos hinni az újabbnál újabb tudományos diétákban, amik mind kizárnak dolgokat, illetve túlerőltetnek más dolgokat. Normál egyensúlyt kellene mindenkinek találni, nem pedig krumpli- ubisali-főzelékeket fogyasztani kizárólag mint zöldséget.
Persze diétában van amit tényleg ki kell hagyni, de szerintem például a cukrot nem csak annak kell abbahagyni, aki fogyni akar, hanem annak, aki kicsit is figyel magára.
Röviden ma ennyi.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...