2011. május 27., péntek

Kosz zabáló bacik és fokhagyma tinktúra

eMC Probiotikus tisztítószer.
A fenti link kitér olyan részletekre is ami esetleg kérdésként felmerülhet, én a saját tapasztalatom írom le.
Mire jó?
Alap takarítási szinten mindenre.
Kitérek erre is, de először, hogy miért KELLETT nekem ilyen.

Tömény, tehát sokáig elég- egy hét használat után alig fogyott, pedig használom mindennap, úgy számolom a 4x100ml próbacsomag elég lesz 4-5 hónapra.
KÖRNYEZET ÉS TESTBARÁT. Jó az illata, de nem csak hogy jó, hanem irritációmentes.
Mert hazai termék.
Mert kellett. Ennyi.:))
Először a legolcsóbb kiszerelést akartam megvenni, citromos, 500 ml 2550.- ft. De ismerve magamat, azon gondolkodtam volna, mi van ha a többi jobb, akár illatra, akár hatásban. Ezért a próbacsomag mellett döntöttem, ami mind a 4 féléből tartalmaz 100 ml-t, egy ezressel drágább, de legalább az agyrágó bogár is csendben van.
És ez a 3550.-ft befektetés is 4-5 hónapra szól.

Most akkor az, hogy eddig mire használtam, milyen eredménnyel.
Szórófejes flakon, a napi takarítás nélkülözhetetlen kelléke. Kedves kis dobozban jött, mellétettem egy fecskendőt a pontos kiméréshez. (ez a gyogyiban fillérekbe kerül, de ha eladod magad drogosnak, akkor ingyen van:D)
500ml vízbe 5ml - lefújom, 5-10 percig hagyom hatni, majd letörlöm. A felület tiszta lesz, és valahogy tovább az is marad. Nehezebben telepszik meg rajta a por és egyéb, plusz én úgy vettem észre, hogy letörlés után is tisztul még (persze, mert élő, és a maradék még dolgozik).
Felmosás: egy vödör vízbe 10 ml. Normál koszállapotokról beszélek, ez a napi egy felmosás mellett elég. De nem minden alkalommal ezt használom, csak minden harmadiknál. Egyébként maradt a 100ml ecet/vödör víz.

Ezzel pucolok egyébként mindent, befújom a klotyót, a konyhában minden felületet, a fürdőben is mindent, felmosok, ablakot mosok, ecetes öblítés mellé csináltam egy hígabb keveréket, mosogatás előtt fél órával lefújom a szennyes kupacot, a tejtartó üvegeimet meleg vizes öblítés után befújom, utána üvegmosó, majd öblítés. A kádban viszont nekünk ott van az előző napi fürdővíz vécéleöntési céllal, no emiatt rendesen odagyógyul a szappan a kád szélére, főleg ha koszosabbak voltak a kölykök. Ezt higítva nem szedi le elsőre. Másodjára- harmadjára igen, de azt kivárni nincs türelmünk, így azt továbbra is mosószódás szivaccsal dörgöljük le, amitől viszont szintén tiszta lesz.

Az egész abban csodálatos számomra, hogy élő anyag, nem környezetszennyező, karbantartja az emésztőt is, a felmosóvízzel akár virágot is lehet locsolni, még jót is tesz neki, akkor sincs semmi, ha a gyerek kezébe kerül a fújókám és esetleg a bőrére kerül, és mindent összeadva csak megvenni húzósabb, de ha a legolcsóbbat számolom, közepes higításban, akkor sem drágább mint a tévéreklámos mérgek.
Ez pedig nem méreg. Sem nekem, sem a környezetnek. És ez a legfontosabb. Ja, meg hogy jó az illata!
De azért kéne egy mikroszkóp, hogy megnézzem mit is csinál.


A fokhagyma tinktúra.

Könnyű elkészíteni, olcsó (legközelebb tényleg pálinkával fog készülni), és emellett nagyon jó hatású gyógyító/felerősítő szer.
Ezért motoszkál egy ideje bennem, hogy készítsek. Alap szívszorítás néha, két kicsi, enyhe visszér, és általános fáradékonyság. Ennyi tünetem van, ami miatt gondoltam jót fog tenni. Az első három napban egész nap lüktetett a szemem. Amit betudtam az alkohol és a fokhagyma illóolaj együttes hatásának-erős alkoholtól régen is előfordult, az erős illatokról ne is beszéljünk. Már arra gondoltam, hogy ha nagyon nem bírom majd elviselni a lüktetést egész nap, akkor abbahagyom, és az alkoholmentes fokhagymakúrát csinálom végig. De a negyedik napon megszűnt. Nem lüktet a szemem, bár a lenyelése kisebb kínokat okoz az íze miatt, de egy kis teában elviselhető. Tegnap délután már nem vonzott annyira, hogy leüljek. Ma sok dolgom lesz, kiváncsi leszek, mennyire fáradok el. Alig-alig fogyott még, jó egy hónapig ki fog tartani, minimum. De szerintem egy vagy akár két hónap az életemből nem túl nagy ár, hogy ezeket rendbe tegyem, egy olyan családban, ahol a szívpanaszok anyai ágon ott vannak ám. nem akarom én azt megvárni, míg a pici patak folyóvá duzzad.

A linkeken nagyobb részletességgel vannak leírva a tudnivalók, olvasgasson, akit érdekel.


4 megjegyzés:

  1. Nem párologsz ki fokhagymát? Én azt olvastam valahol, hogy pár nap után a bőrön keresztül elkezd az ember kipárologni. Nem lehet túl jó.


    Ui: csesződjön meg blogmoci. :( Opera alól nem nyílik meg a blog v. a komment.

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Szia!

    Látom bent maradtam a körben :D.

    Nem, egyelőre nem vagyok fokhagyma szagú. De méregtelenítek, ezért amúgy sem lennék kellemes illatú, ha nem mosakodnék napi 3x.:)
    Amúgy a hagymákban annyira erős az illatanyag, hogy átjön az izzadtságon is. De csak 1-2 hónap, amúgy is mosakodok, és nem nagyon megyek sehová. Ezért vagyok bátor.

    VálaszTörlés
  4. Még mindig utálja az Operát. :(

    Igen, téged mindig olvaslak, mert "okosakat" és nekem szimpiket, elgondolkoztatót írsz. :)

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...