2011. május 21., szombat

Rakott zöldség tejfölösen

Zöldséges ételt kellett csinálni, mert tényleg sokféle van, olcsón, végre vitamindúsan. Két kicsi cukkini, egy padlizsán, két szál sárgarépa, egy nagy karalábé, egy kisebb tök, két paradicsom volt amit felkockáztam, és az előzőleg megpirított fél marék szalonna-hagyma keveréken megpároltam. Közben összekevertem egy nagy doboz tejfölt 4 tojást és egy marék zabpehelylisztet egy marék vágott petrezselyemmel, és ezt egy jénaiban összekevertem. Lett egy kisebb és egy nagyobb tálnyi. A nagyobb tetejére szalonnaszeleteket, a kisebb adagéra sajtot, oreganot, és bazsalikomot raktam. Így sütöttem meg.
ja, és a kisebbik adaghoz fel kellett a tejfölt is újítani, mert az a nagyobb jénaihoz elfogyott, de az újba már tönkölylisztet kevertem, így az kissé sűrűbb lett.
Lényeg, mikor megsült, egy szépen egyben maradó, mégsem túl tömör tésztás vegyes zöldség lett.
Árpagyöngyöt főztem mellé, és csináltam egy nagy adag vegyes salátát.
Az árpa szinte nem is kell, mert laktató, mégis könnyű nyári étel kerekedett. Sok salátával, friss vízzel, jóleső ebéd volt.
Lívia, Szili evett, Szabolcs csak árpát és salátát, Kira majd fog, de most csak salit, Kevint nem tudom, fog-e, Szandra a vendégünk semmit nem evett, csak almát meg lekváros kenyeret. Még a házi nutellás kenyér sem jött be neki.
Igazán nem tudom ezt az ebédet sikertelennek elkönyvelni, mert a nyers saláta mindenkinek lecsúszik. Az a lényeg, a főtt kaja pedig a körítés.:))


Szép hétvégét mindenkinek!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...