2011. május 18., szerda

Szezámkrém és tökmagdarás pogácsa

Érdekelt ez a szezámkrém dolog, mert a halvát szeretem, a szezámmagot is, viszont a benne lévő rengeteg kalcium nem hasznosul, ha nincs ledarálva. Akkor "csak" bélpucolásra jó.
Úgyhogy ma ledaráltam a botmixerrel 10 deka szezámmagot. Elkevertem 20ml langyos vízzel, majd egy összetört fokhagymagerezddel, csipet sóval, kiskanál citromlével ízesítettem.
Jött a kóstolás.
Nem rossz, de kesernyés az utóíze.Utánanéztem, ilyen a szezám.
Gondoltam, hogy kicsit hígabb legyen az íze (értsd: ne legyen túl tömény) raktam bele két kanál kókuszzsírt, meg egy kiskanál darált tökmagot. Szerintem kenyérre kenve vékonyan jó lesz. Max ha másnak nem jön be, majd én eszem meg.:)

A tökmagdara pedig netes vásárlás, találtam tokmagolaj termelőt, de az olajok ára kissé húzós, így azt most nem vettem még, csak fél kiló kipréselt, majd ledarált tökmagot. Ebben már nincs olaj, teljesen száraz por. Panírba, pogácsába, meg amibe a fantáziánk engedi. Én pogácsába raktam.
Alap tejfölös pogácsa recept, amibe pluszként került szezámmag, tökmagdara, napraforgó mag, és a zsiradék margarin helyett kókuszzsír volt itt is.

pogácsa
Ami egyébként nem kókusz ízű, szagú. hanem teljesen semleges.
Rakok egy linket, ahol van leírás, illetve a hozzászólásoknál, a felmerült kérdésekre adott válaszok közt rengeteg infó. A pogácsa természetesen bármilyen lehet, lényeg, hogy margarin helyett jó a kókuszzsír bele, és nagyon finom lesz a tökmagdarától. (amúgy 0,5kg 500.- ft volt.)

Készítettem ebédet is. 70 deka husi, lényegtelen milyen, bármi lehet, nekünk disznó volt.
padlizsánszeletek tökmagdarával.
Jénai tálba tettem, vékonyra vágott cukkini szeletekre, a tetejére is cukkini meg padlizsánszeletek kerültek.
a kész ebéd:)
Só, bors, két evőkanál szőlőmagolaj meg egy pár kanálnyi tökmagdara ment a tetejére és persze két kanál napraforgómag.
Erre locsoltam egy kis tejfölt, amibe hirtelen ötlettől vezérelve kevertem egy kis félrerakott szezámkrémet. Egy nagy doboz tejfölbe ment két evőkanál. Erre karalábé levelek apróra szaggatva, majd a sajt.
Finom lett. Sima zöldsalátával ettem, meg egy kis házi majonézzel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...