2011. május 30., hétfő

Természetes ízek

Röviden.
Három napja meg tudom inni a teát (gyógyteákat iszunk) ízesítés nélkül.
Például diólevelet, körömvirágot, citromfüvet.
Mára pedig beízesedett a kisütött bodzavirág vízzel felengedett maradéka.

Annyi, hogy másfél liter felengedtem vízzel, a két marék bodzavirágot, belenyomtam egy fél citrom levét, meg dobtam bele két vastag szelet almát.
Ment a hűtőbe.
Két nap állás után, ma leszűrtem, és megittuk. Mindenféle egyéb ízesítés nélkül. Ízlett mindenkinek, akinek jutott a hatalmas mennyiségből.
Ezt tartósítani nem lehet, bár így készen lefagyasztani nem lehet rossz. De lehet bodzavirág teát is inni télen, az inkább az időjáráshoz való.
Itt egy kimerítő írás a bodza különböző felhasználásairól és hatásáról.
Szóval azt hiszem, most friss bodzavizet fogunk inni, télre lehet, hogy szárítok virágot teának.

2 megjegyzés:

  1. A bodzáért irigyellek. :)
    Én a teát, mindegy milyen, csak ízesítés nélkül tudom meginni, már vagy 20 éve:) Annak idején Kínában így ittuk, mert ott így szokás, aztán annyira megszoktam, hogy a gyógynövényteákat is csak úgy tudom meginni.:)

    Ma árpát adtam a családnak, (toros káposztába) mindenkinek ízlett. Szerinted rakott zöldségbe mehet árpa? Ha előre megfőzöm finom lehet, nem?

    VálaszTörlés
  2. Szerintem simán belefér, mint ahogy a rizs is. Én most rozst akarok venni, meg búzát főzni, kóstolásképp. Itt az árpa önmagában Lívián kívül csak a felnőtteknek kell. Így azt nekem is bele kell főzni valamibe.

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...