2011. június 25., szombat

Avokádó, ahogy én szeretem

Most nincs itthon, de a kedvencem. Hetekig is eléldegélnék avokádó koszton.
Csak egy weboldalon olvastam róla,és eszembe jutott. Meg is fogadtam, minden hétre veszek pár darabot, ha már a kölykök is szeretik :)

A puha avokádó a jó. Van mikor keményet árulnak olcsón, az is megpuhul otthon.
Én nem szoktam túlbonyolítani, ezt sem.
A húsát pár csepp citromlével összetöröm, enyhén sózom, borsozom. Lehet vajjal is dúsítani, de minek? Enélkül is kenhető, finom, csak mindig kevés. A vajtól több nem lesz, csak vajas lesz. 10 deka vaj áráért pont 10 deka avokádót kapunk...
Szóval ezt a krémet fogom a jól megfokhagymázott pirítósra kenni, és nagy élvezettel megenni.
Ha van otthon, metélőhagyma még mehet bele. Én egyszer próbáltam joghurtosan, nekem úgy nem jött be, ezért nem is kísérletezem vele, mivel így nagyon ízlik.
A héját el lehet tenni a hűtőbe, fürdéskor pedig pakolásként felrakni az arcra, vagy csak alaposan bedörzsölni, fél órácskát rajta hagyni, majd lemosni ami rászáradt.


az alábbi cikk forrása:
Dr. Csabai Zsolt oldala


Az Avokádó jótékony hatása!
Ismeri az Avokádó-t?
Az avokádó őshazája Mexikó. Innen hozták a spanyol hódítók Dél-Amerikába, Peruba, majd Brazíliába. A trópusi fán termő gyümölcs, a babérfélék családjába tartozik. Színe zöldes fekete, alakja körteformájú, héja fajtától függően sima vagy ráncolt. Az avokádófa gyümölcsét fogyasztjuk, melynek íze semleges. Magjából hidegen sajtolt olajat nyernek. Néhány országban jégkrémet is készítenek belőle.
    
Az avokádó jótékony hatása
Az avokádó több mint 14000 élelmiszer alkotót tartalmaz. Fehérje dús, emellett gazdag telítetlen zsírsavakban, valamint A- és B-vitaminokban. Ásványi anyagok közül megtalálható benne a kálium, foszfor, vas, nátrium valamint kalcium és magnézium.
Tartalmának köszönhetően jótékonyan hat a szív- és érrendszerre. Serkenti az idegrendszert és az idegszálak képződését. Fehérjetartalma miatt vegetáriánusok hús helyett is fogyaszthatják. Magas rosttartalma segíti az emésztést. Magjából szirupot állítanak elő, amely alkalmas reumatikus fájdalmak enyhítésére. Az avokádó a legjobb lutein forrás. A lutein az avokádóban található a legnagyobb mennyiségben.
Magas olajtartalmánál fogva kiváló bőrápoló szer a száradt bőrre. Segítséget nyújt ekcéma megelőző kezelése esetén. Bizonyos országokban a nők védekezésképpen egyenesen a bőrükre és hajukra kenik a friss termés húsát.
A tudományos kutatások szerint, ha egy nő heti egy avokádót elfogyaszt, egyensúlyban tartja a hormonjait, megakadályozzák a nemkívánatos születési súlyt és megelőzik a méhnyakrákot.
Tudta?
Az avokádó régóta ismert afrodiziákum, azték neve, "ahuacacuahat", ami herefát jelent.
Felhasználása
Több mint 400 avokádófajta ismert. A gyümölcshús színe is változó, a szelídzöldtől az erőssárgáig. Magja nagyobb, mint egy dió. Legjobb nyersen fogyasztani, mert megőrizi minden értékes tápanyagát. Húsa krémszerű, vajra kenhető.
Hosszanti irányba érdemes megbontani, a magig félbevágni a gyümölcsöt, majd a két fél részt ellentétes irányba csavarni, óvatosan szétválasztani. Így a magot könnyedén ki lehet venni. A héját egy éles késsel, könnyen el lehet távolítani.
Ha gyümölcs nem elég érett, vagyis kemény, akkor pár nap alatt szobahőmérsékleten megérik. Ha szeretnénk ezt felgyorsítani, akkor bugyoláljuk bele konyharuhába és tegyük zárt helyre. Így hamarabb 1-2 napon belül szépen megpuhul és használható lesz.
Készíthető belőle szósz, mártás, vajkrém, de nagyon jó alapanyag salátákhoz is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...