2011. június 25., szombat

Csalános pizza és a körömvirág krém

A pizza egy átlagos sima pizzatészta, természetesen a folyamatosan etetett és mindig készleten tartott kovásszal.
A feltétbe, ami egyébként bármi lehet, dobtam két marék felaprított csalánlevelet.
Majd másik egy maréknyit megfonnyasztottam egy kis olajon, és a tésztára kent szószra szórtam.

Erre ment a sajt, meg egy kis olajbogyó, megsült, és kész.
Nagyon finom volt, a gyerekek is ették, elmondtuk, hogy nem csíp, ilyenkor már nem. Meglepődve tapasztaltam evésnél, hogy Lívia eszi az olajbogyót. pedig azt a gyerekek nem nagyon eszik meg.
Én egyébként semmi extra ízt nem éreztem, szóval furcsaságtól nem kell félni. Lényeg, hogy ott van, mert élettanilag nagyon pozitív. Csupa jó hatással bíró gyógynövény. Nem gyom.
Szedtem leszárítani is, ciki lenne, ha venni kéne, mikor több csalánmező is van 20 méteres körzetben :)
Nagyon trükkös voltam, mivel ollót és tálat is vittem, ollóval levágtam a tál fölött a leveleket, majd az aprítást is érintés nélkül követtem el, leöblítés után.

virágpépes, és sima krém
Ma ilyen levélszárítós nap volt, mert diólevelet is szedtem, meg málnalevelet, mindkettőt teának. A citromfüvem meg is száradt már, sőt a kakukkfűből is főztem ma teát.
A körömvirág krémről kérdezett Nagymamis, ezért le is fotóztam, már amennyire látható, és leírom ide is, ne csak hozzászólásban legyen meg, hogy az állaga krémes, könnyen beszívódik, nincs utána ragacsos érzet, vagy fényes bőr. Bár ez gyógykrém, nem egy hidratáló, de ez akkor is fontos. Illata vegyes, zsír és körömvirág is érezhető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...