2011. június 9., csütörtök

Enchilada sörbundás husival

Az enchilada az tepsis tortillatekercs.
Azaz a megpárolt zöldségeket összekeverem a salsa szósszal, feltekerem mint egy palacsintát, és jénaiba egymás mellé fektetem őket. A tetejére pár kanál salsát kenek, meg sajtot reszelek, és csak annyit sül, hogy a sajt ráolvadjon, kinek mit jelent ez.

A párolt zöldség egyértelmű. A nekünk szimpi zöldségkeveréket sós víz fölött pároljuk. Ha nincs párolóbetét a háztartásban, akkor sós vízben főzzük.
Én nehezen hiszem, hogy mexikóban a mexikói zöldség répa-kukorica-borsó egyveleg lenne, ezért bővítem a kínálatot, mikor mi van otthon. Most cukkini, brokkoli volt a bővítmény, de simán elfér benne pár darab kockázott vastaghúsú paprika, padlizsán, mikor milyen dömping van a piacon.

A salsa igazi paradicsomból készült. Olívaolajon a felkockázott 1,5 kg paradicsomot megpároltam, míg jó folyékony lett, beledobtam 8 gerezd aprított fokhagymát és két fej karikázott vöröset. Mikor ezek is megpuhultak, botmixerrel eltüntettem a hagymakarikákat. Ezután dobtam bele az apróra kockázott kaliforniai paprikát, innen a sorokasári tsz melegházából.
(az olcsó kínai levesek meg Ukrajnából jönnek :D)
Pici só, kiskanál méz, sok bors, ha akarod chili paprika vagy valamilyen erősítés, és ennyi. Ha lett volna itthon, ment volna bele rozmaring is, de nincs, így nélküle kell túlélnünk.

A tortilla pedig még mindig a végletekig egyszerű.
4 dl liszt (3 finom, 1 rétes) valamennyi kukoricalisztet is lehet használni, de ne 1/8-nál ne többet, mert törik a nyers tészta. Ja, és ha nincs rétes, akkor csak simából is tökéletes.
1dl víz
0,5dl olaj
fél teáskanál só
pici bors
ezt összedolgozni, könnyen kezelhető tészta lesz. Golyókat formáztam, nyújtottam, jó vékonyra. Majd zsír nélkül átsütöttem mindkét oldalát. Szili is nyújtott magának egy szerinte Micimackó formát.
Sütésnél közepes láng az ideális, mert a lisztszemcsék könnyen megfeketednek nagy lángon. ha már pár darabon túl vagyunk, ki kell önteni a serpenyőből a lisztszemcséket, mert beleég.
Egy-egy oldalt púposodásig kell sütni, ez elég rövid idő.
Itt már ehető a dolog, simán a zöldséggel és szósszal, de nekünk munkahelyen is kezelhető forma kellett, ezért változtatta, enchiladára.

A husi pedig azért készült, amiért az egész mexikó ötlet a múlt héten. Anyám meglebegtetett egy knorr-bigyót, hogy majd ezt főzzük meg. Zacskós műétel, panírporral! Le vagyok maradva. Szingliéknél már a panírt is előregyártva veszik meg? Átnéztem az összetevőket, anyunak kiemeltem a mérgeket és felesleges adalékokat, majd kijelentettem, hogy ezt nem, de főzök ilyet.
Szóval a hús az kb.5x2cm darabokra vágott csirkemell volt, a könnyen kezelhetőség miatt. Meg a zacsin is ilyen mártogatós falatkák voltak. Az meg nem lehet tenyérnyi szelet.
Nettó 2 kg csirkemellhez:
4 dl sör (alkoholos is jó, az alkohol elpárolog sütésnél, ehetik a gyerekek)
4 tojás
só, bors
2-2 kávéskanál őrölt szerecsendió és gyömbér
----itt a Krisznek összeszaladt a szemöldöke, de a végeredmény bejött neki. Egy csipet fahéjon is gondolkodtam, de azt még én is utálnám kiérezni belőle.
egy marék szezámmag
és annyi liszt, hogy megfelelő állaga legyen
Ez így izgis leírás, tudom. De nem mértem, csak öntöttem, kevertem, még öntöttem. Aki nem kezdő ismeri a sörpanír állagát, ha nem, akkor még egy értelmes leírás: folyékony legyen, de sűrű. Kicsit sűrűbb, mint a palacsinta. A húst ebbe mártottam, sütöttem, bő zsiradékban.
A maradék tésztát megsüthetjük omlettnek.
Fotó nincs sajnos, jó étvágyat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...