2011. június 4., szombat

Fenyőméz

Itt olvastam róla, csak idő kérdése volt, hogy csináljak.
Téli köhögős időszakra, miért ne. Még egy természetes gyógymód, ami érdemes a bevezetésre.
Lényege, hogy egy nagy marék friss fenyőhajtást megmosva üvegbe rakunk, majd valamilyen folyékonyabb mézzel (nem repce vagy napraforgó) leöntjük, és 1-2 hónapra napos helyre rakjuk.
Akkor most egy vagy kettő? Nem mindegy az hónapokból.
Gondolom naposabb idő esetén elég az 1 hónap, skandinávosabb nyáron, mikor hiába rakod a legdélibb helyre, csak felhő jut, akkor 2 hónap is kell, hogy a nap megdolgozza az üvegünk tartalmát.

Egy héten egyszer kézbe vehetjük, kicsit megforgatni az üveget, hogy átmozgassuk kicsit a fenyőrügyeket.

Mikor letelt a hónap átszűrjük egy másik üvegbe, és kész.

Láttam ám a neten, cukorral megdolgozott fenyőrügyet, ott ki volt emelve a C vitamin tartalom, és nem értem. Nem értem, hogy hiheti el akárki, hogy a cukor mellett megél a C vitamin? Mint a nagyipari savanyú káposzta, egy nagyon jó, téli vitaminforrás, só helyett ecettel. Ami szintén vitamingyilkos.
Bár mindegy nekem igazából, ki mit hisz el, amíg engem nem akar baromságokról meggyőzni.
Az én fenyőmézem garantáltan bioméz a faluból, a fenyőhajtás pedig az ovi udvaráról van, szmogmentes helyről.

2 megjegyzés:

  1. Ez jó ötlet. Milyen típusú és mennyi fenyőhajtás kell bele? Én télre kakukkfüves szirupot csináltam, nagyon bevált. Ezt is kipróbálnám.

    VálaszTörlés
  2. Fél kiló mézhez szedtünk egy nagy maréknyit, amennyit bele lehetett az üvegbe tömni. De a webes képeken (http://www.gmrgroup.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=159:dr-csabai-fenymeze&catid=25&Itemid=14)
    lazán van rakva. Nem írja milyen fenyő, én 5 méter magas tűlevelű fáról szedtem.

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...