2011. június 11., szombat

Főzős sajt

Az előző bejegyzés végén említettem, ma kipróbálom.
Őt.
Sajnos lefotózni nem tudtam, mivel egy óra alatt elkészült, és reggelire meg is ettük.
Szóval 2 liter tejet felforraltam, majd 5 evőkanál friss citromlét tettem bele. Ettől szépen összeugrott a sűrűje, amit ízesítés után már csak le kellett szűrni.
Én balga módon őrölt köménnyel ízesítettem, meg egy pici sóval.
Ehelyett eleve bazsalikomot és kicsivel több sót kellett volna, akkor nem utólag kell rászórnom, mint a mozzarellára.
Mert nagyon erősen hasonlít a mozzarellára szűrés után.
Így utólagos bazsalikomozás és sózás után paradicsommal ettük meg, de kivétel nélkül mindenkinek ízlett.
2 liter tejből lett kb. 40 deka. Ez ha azt számolom, hogy a tej 300 forint, a többi költség elenyésző, és ebből lett 40 deka fincsi házi mozzarellaféle sajt, akkor nagyon megéri.

1 megjegyzés:

  1. Szia,nem tudom a főzési szokásaidról a kérdés járt-e Nálad. Ha még nem és lenne kedved válaszolni, akkor a kérdéseket megnézheted itt: http://patriciakonyhaja.blogspot.com/2011/06/hogyan-szeretek-fozni.html

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...