2011. június 6., hétfő

Fürdőbomba


Pezseg, illatos, és színes. Lehet bele tenni gyógyteákat, illóolajakat, így jó a hatása is. A recept innen van, sokan próbálgatják. Én is leírom az alaphozzávalókat:
  • 1 csésze szódabikarbóna (1 csésze=200ml)
  • 1/2 csésze keményítő(étkezésit használtam)
  • 1/4 csésze himalája só (vagy tengeri só / keserűsó is lehet)
  • 1/2 csésze citromsav (gyógyszertárból a legolcsóbb)
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • 3 evőkanál szőlőmagolaj (vagy bármilyen hidegen sajtolt olaj)
  • 1-2 ek. víz
  • 1/2-1 teáskanál illóolaj- aminek tetszik az illata, bírja a bőröd, vagy a hatása miatt-->teafa-fertőtlenít, citrom-fertőtlenít, frissít, levendula- nyugtat
  • 2 kiskanál kurkumapor színezőanyagnak--elhagyható, helyettesíthető. Én ételszínezéket nem akarok használni, maradunk a természetesnél.
Extraként két teáskanál szárított körömvirágot és egy evőkanál búzacsírát raktam bele.
De lehet sokfélével kísérletezni. Levendulavirág, kamilla, rózsaszirom, aprított csalán, kókuszreszelék, szóval a lehetőségek korlátlanok.


Elkészítése:
  1. A szárazakat összekeverjük, belerakjuk az olajakat, és elkeverjük. Majd spricnivel adagolunk apránként vizet. Az a legcélszerűbb, mert akkor nem kezd el pezsegni.
  2. Kézzel összenyomunk egy kis anyagot hogy lássuk összetapad-e. Miután nekem belement vagy 3 evőkanálnyi víz, még mindig porzott, ezért még két-két evőkanál olajat raktam bele.
  3. Formába nyomkodjuk a masszát. Én szilikonos muffin formát használtam és ez a mennyiség elég is lett 12 db-ra. Ha kész akkor kiborítjuk és kb. fél napig száradni hagyjuk.   Itt jönnek a gondok. Kiszedésnél széteshet. Szerintem a szilikonos formát is célszerű folpackkal kibélelni, így nem kell nyomást gyakorolni az anyagra. Vagy muffin papírt is lehet. Vagy amit végső elkeseredésemben csináltam, kézzel formáztam golyókat, mert nem volt kedvem a muffin papírral szórakozni.
 Egy-két nap, míg kiszárad, utána célszerű vízmentesen elcsomagolni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...