2011. június 15., szerda

Illatok éjjel, orrcsepp és lázítás

Nincs puki vagy ilyesmi szag a szobámban, pedig három pasi és egy kiscsaj alszik velem.
Ez ennél sokkal összetettebb.
Két perc, és a lába kilóg :))
Az ablak nyitva, hiába van hűvös, de Lívia sem bírja a túl meleget, meg én sem a friss levegő-mentességet.
A kisasszony a takarót sem bírja, ezért is alszik hosszúnadrágban, mert a betakargatásáról már letettem. Ugyanis két perc alatt kimászik alóla, álmában is. Sőt alvás közben rúgja el a takarót az ágya túlsó végébe, szuszogások közepette, majd elégedetten elcsendesedve alszik tovább.
Reggel persze már neki is jól esik a vékony takaró, mert olyankor már nem küzd ellene, csak éjjel.
Szóval a levegő az ablakon át folyamatosan frissül.
De tegnapelőtt, hajmosáskor rozmaring-kakukkfű illóolaj pakolást raktam a a hajamra, hullás ellen. Bár belsőleg kéne egy nagy vitaminpótlás, mert kívülről csak részmegoldás, de amíg nincs 8 ezrem a vitaminra, addig jó.
A tömény gyógynövény illat amit húzok magam után, az éjjel a szobában ül le.
Ehhez jött a Szili-párna eukaliptusz illata, és mivel még mindig köhécselt (felszakadó, hurutosabb), szörcsögött az orra, rövid gondolkodás után, miszerint most akkor orrcseppezzem (saját készítésű kamillás sóoldat) az alvó gyereket, áá, inkább beraktunk egy tányér, frissen szeletelt vöröshagymát is a szobába, az ágyunk közelébe.
Ettől a köhögés pillanatok alatt elmúlt, viszont a hagymaszag kiteljesedett reggelig.
Főleg, hogy fél órával Szilike után Lívia is elkezdett köhögni, ezért kettészedtem a hagymát, és ő is kapott az ágyához. A köhögés itt is rögtön elmúlt, dolgozott a hagyma illóolaja, de most már kétfelől nyomta a hagymaszagot is.
Nincs nekem ezzel bajom, csak az illatkavalkád, ami reggelre összejött, na az összetett volt.
Viszont szúnyogok biztos nem tanyáztak le nálunk, az is valami :))

A hagymáról.

A link egy kisebb cikket takar erről.
Szóval vannak jobb illatú "csodaszerek", csak mondjuk a kámforos bedörzsölés nem nagyon való babáknak. Plusz felébresztené.
Az emberek egy része gyógyszerrel sem szívesen tömi a kölykét, ha van jobb, vagy ugyanolyan jó természetes megoldás.
Ó, és hogy ez olcsó is? Akkor is ha ezt a hagymát ki kell dobni? Csak hab a tortán.

Leírom az orrcseppet is, ha már szóba jött:

1 liter forrásban lévő vízbe tegyünk 1 kávéskanál tengeri sót, vagy bármilyen tiszta sót, és zárjuk le.
Ebbe még tehetünk egy-egy csipet kamilla és levendula teát (elhagyható), akkor fedő alatt hagyjuk pár percet.
Majd lehűlés után kimosott orrcsepp adagolóba töltjük.
A maradékot befőttes üvegben lehet tárolni, hűvös helyen, de semmi baja nem lesz a szobában sem.

Évek óta nem használok mást, bár teákat csak egy pár hónapja főzök bele.
Nemrég vettem egy Nasivint, miután egy bunkó fülorvos kioktatott, de használat nélkül kiöntöttem, mert nem vitt rá a lélek, hogy a gyerek orrába nyomjam.
Ha nagyobb orrdugulós gond van, akkor a kamilla-mentateás inhalálás is jó, már a pici gyereket kézbe véve is oda lehet hajolni a csapba tett lábos fölé, törölközővel a fejünkön, vagy a tengervizes orrspray, amiben nincs tartósítószer.

Azt tudtátok, hogy a babáknak adandó szintetikus D vitamin nem is tud hasznosulni?? A napi séta a friss levegőn sokkal több D-vitamint termel, mint ami abból hasznos? A vitaminok hasznosulásáról egy cikk, hogy ne vegyél többé olyat, ami csak édes pasztilla, haszon nélkül. Illetve hasznot csak a gyártónak hoz!

És még egy link, (igazán rövid) ha már a sóoldatról is volt szó, akkor a drága kontaktlencse folyadék helyett: Ringer oldat!




4 megjegyzés:

  1. Mi tengervizes orrsprayt, vagy tartósítószermentes Nasivint használunk. Nekem nagyon bejött, mivel tartósítószermentes, nem is csíp, mar.

    VálaszTörlés
  2. Én még ezeket nem használtam, mi évek óta a fentieket használjuk, de ha venni kéne, inkább én is a tengervizest venném.

    VálaszTörlés
  3. A fiam nagyon beteg volt, kellett az orrcsepp, de mivel sportol, ezért olyan amiben nincs dopping listás anyag. Na azt a tortúrát nem kívánom az ellenségemnek sem. Kb. a 20. patikában kiborultam, veszekedtem a hangnem, és a stílus miatt. Úgy látszik ezzel kellett volna kezdenem, fél perc múlva 2 gombnyomásra meg lett a hivatalos doppinglista. Összesen 2 olyan orrcsepp létezik amit a fiam használhat, ha nagyon muszáj. Egyébként én is a sós oldatot használtam.

    VálaszTörlés
  4. Hoppá! Ilyen megközelítésből végig sem gondoltam a gyógyszereket.
    Egyébként sok eladó és magasabb beosztott csak lustaságból pattint le. Meg amit írsz, stílus és hangnem, gondolom lekezelő és félvállról vett volt.

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...