2011. június 29., szerda

Kenyérhenger vagy mi

Kedves Világvégi Újságírónál olvastam ezt a receptet, persze átalakítottam kissé. De ez annyira adja magát, ha megvan az alapja, akkor azzal dúsítod ami otthon van, illetve belefér az ízlésedbe. Jó kis recept, köszönjük a nép nevében :)
Ide másolom az összetevőket is, majd leírom az enyém alkotóelemeit.
  • 30dkg. másnapos kenyér kis kockákra vágva
  • 10dkg. füstölt szalonna
  • 1 közepes fej hagyma
  • 2 és fél dl. tej
  • 2 tojás
  • 2 evőkanál liszt
  • só, bors, petrezselyem 
Szóval nem volt szalonnám, maradt a szalonnazsíron való újhagymaszár megfuttatás.
Sajnos maniókagyökér még mindig nincs rendszeresen a kamrában, de a szép újhagymaszárakat közvetlen a darabolt gombaszárak mellett tartom a fagyóban.
Most is észrevettem ám a gombaszáras zacsit, ahogy integetett, ezért abba is belemarkoltam, és dobtam a zsírra a szépen felaprított zöldhagyma szár mellé belőle.
Mikor futott eleget, akkor ráeresztettem a botmixert, mivel ugye Szabolcs nem eszi a gombát, ha felismeri.
Megfűszereztem, liszteztem, majd erre öntöttem a tejet, és a tojást, majd belekevertem a kenyérkockákat.
2 napos, házi sütésű, rozskovászos savanykás kenyér volt az áldozat.
Hagytam állni fedő alatt, hogy a kenyér megszívja magát, majd kézzel jól széttrancsíroztam, utána a kiterített alufóliára pakoltam egy sávban, hengereztem, a végeit elcsavartam, és lobogó vízben 25 percig főztem.
Itt kellett volna egy kis telefonos segítség, hogy fedővel jó-e, vagy nélküle, de úgy gondoltam ha fakanálra rakom a fedőt, az pont megfelel mindkét kritériumnak.
Kicsit gondolkodóba ejtett, hogy vajon jó-e az alufóliának a főzés, de ha a sütés sem árt, akkor gondolom a főzés sem.

Összegezve ez egy nagyon finom eledel. Köretnek is jó, szósszal vagy anélkül, de magában is finom.
Dobtam párat a csirkepöri szaftos részébe, nem tiltakozott.
Most más kaja nincs, de a kenyér adott volt, másra már úgysem volt jó, ezért meg kellett csinálni, és nekem natúrban is nagyon bejön.

Azt hittem nem fotogén, de egész szépen mutat, nem?

3 megjegyzés:

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...