2011. június 9., csütörtök

Kókusztej

Lívia kicsit beteg volt ma reggelre. Köhögött, orrfolyás-még mindig a hármas fogai közül kettő, ami jön.
Bár mikor kapott egy kanálka fokhagymás mézet, a köhögés leállt, mégis úgy gondoltam az egész napos kótyagosság és nem-evés miatt, hogy kímélőbb tej kéne estére, csinálok zabtejet. Viszont nem volt sok kedvem a blogban keresni, így megint kikötöttem Antal Vali Boszorkánykonyhájában, ahol szembejött a kókusztej is. Oké, ez már három link, de a kókusztej itt a lényeg.
Ami marha bonyolult:
1 rész kókuszreszelék
2 rész víz
Én a meleg változatot készítettem, mert ki akartam olvasztani zsírját, egyéb felhasználásra.
Tehát az alapanyagokat összeforralom pár percig, majd hagyni kell teljesen kihűlni, hogy a zsír megdermedjen, majd alaposan, nagy fokozaton turmixolni, leszűrni. Lehet ízesíteni, édesíteni, de minek?!?
Kész lett, beraktam a hűtőbe, majd egy óra múlva ránéztem a kancsóra, és vastag kókuszzsírréteg úszkált a tetején. Leszűrtem, lecsöpögtettem a zsírt, a lé ment a cumisüvegbe, a zsírt pedig elraktam.
A mennyiségek:
10 deka kókusz 300ml
tehát egy zacskóból 600ml kész cucc lesz
Én 2 zacskóval dolgoztam, ebből lett kb. 5 deka zsír.
amilyet használtam (tök sima), és a zsír, ami 2 zacsiból lett
A leszűrt reszeléket (amit a Szabolcs meghagyott belőle) kókuszos kekszbe dolgoztam bele. Ezzel vigyázni kell, mert az alap reszelék száraz, ez viszont nedves, kicsit több szárazanyag kellett a kekszbe, de zabpehellyel megoldottam.
A zsír sütibe vagy testápolási célra való, mert kókuszíze van. Nem olyan, mint a sütési célra árult kókusz olaj, ami teljesen semleges ízű. Bár én simán sütnék húst benne, csak nem valószínű, hogy annyit össze fogok gyűjteni egy adagban.
Ja, és a kávémba is raktam próbaképp, nekem bejött. Az még a hűtetlen változat volt, éreztem is minden korty után, hogy kellemesen zsírosítja az ajkakat, mint egy ajakápoló stift.

A kókuszzsír testápolóként használt előnyei pedig itt olvashatóak, hogy ne csak 3 link legyen:).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...