2011. június 21., kedd

Körömvirágolaj, körömvirágkrém, és kakukkfű szirup

Kaptam a szomszédból egy nagy kosár körömvirágot, kakukkfüvet és citromfüvet.
Pedig csak annyit kérdeztem, hogy "Az ott ugye kakukkfű?" Persze az levendula volt...
Én pedig kertész, mi?
Szóval kaptam, igazi délben szedett gyönyörűségeket.
A körömvirágból Szabolcs rögtön lenyúlt párat. Néhányat megevett, kettőt pedig a lábán lévő sebre rakott, majd leragasztottuk neki.
Egy adag szép lazán bekerült egy befőttes üvegbe, majd felöntöttem olíva olajjal.
Két hétre elraktam érni, majd le fogom szűrni, és hűvös helyen tartani.
A körömvirágról és felhasználásáról egy cikk itt.
A receptek is innen vannak, érdemes ezt is elolvasni.
A krém pedig még egyszerűbb.
Csak negyed kiló felhasználható zsírom volt itthon, de virág is csak egy összmaréknyi, így pont jól jött ki.
Tehát:
két összmaréknyi körömvirág, szárral, levéllel együtt összevágva
fél kiló jó minőségű disznózsír
A zsírt felmelegítjük, mintha husit akarnánk sütni, az összevágott növényt beleszórjuk, pár percet sercegtetjük. Kevergetni nem árt.
Ezután egy napra félretesszük, lefedve. Másnap folyékonyra melegítjük, átszűrjük, eltesszük.
A visszamaradt, zsíros szirmokat is el lehet rakni, seb ápoláshoz.
Én a krémet is, mint az olajat, egy befőttes üvegben fogom tartani, a hűtőben. A zsíros szirmokat pedig össze fogom turmixolni, és egy kis üvegben szintén hűtőlakó lesz.
Végül a kakukkfű szirup.
Csak ezt az értékelhető receptet találtam Patríciánál, aki pedig innen szedte.
Az alaphozzávalókat megtartottam, de a mennyiségeket nem teljesen. El tudja mindenki olvasni ott is, az sziruposabb és kevésbé kakukkfüves.
Az enyém folyékonyabb, de elég édes, viszont kakukkfűből, a lényegből, kicsit több ment bele.
Szóval egy nagy maréknyi csokor kakukkfüvet felaprítottam, és leforráztam, annyi vízzel, ami ellepte.
Kb. 7 dl víz volt.
Kiraktam kihűlni az udvarra, majd összeturmixoltam, amennyire vitte a gép.
Közben 20 deka cukrot karamellizáltam, mikor kész lett erre öntöttem a leszűrt levet.
Összeforraltam, beleraktam egy nagy kanál repce mézet, elkevertem, és befőttesüvegekbe tettem.
Hasonlóképp készítettem, mint az utifű szirupomat.
Az pedig, hogy nem fog megállni benne a kanál?
Bodri.
Szóval őt sem érdekli túlzottan.
Hasson, ez a lényeg.
Tehát a fokhagymás méz a háztartásunk gyógyító részlegében alapszer.
Most már van ánizsos méz, fenyőméz, utifű szirup, kakukkfű szirup, és főzésnél a szép hagymahéjakat egy vászonzsákban gyűjtöm, a konyhában felakasztva, hogy ha kell hagyma teát főzni, csak onnan kelljen kiszedni, ne a hagymákról lelopkodni.
Fogok még eukaliptusz-citromolajjal dúsított mézet is csinálni.
A mézeséknél pedig már kétheti rendszerességgel megjelenik valamelyik gyerek, egy újabb üvegért.

Minek ennyiféle? Mert muszáj mindet kipróbálni, hiszen olyan egyszerűek.

2 megjegyzés:

  1. A kakukkfüves mézes cuucc nagyon bejön... :)
    Mint a mixtura pectoralis...
    Köptetőnek kíválló...

    Teljesen Örűlt vagy, de pozitív értelemben.

    Hát persze, hogy mindent ki kell próbálni...:)

    VálaszTörlés
  2. Köszi, ez jól esett :D

    Mit tartalmaz a Mixtura pectoralis FoNo VII. Naturland
    - A készítmény hatóanyagai 0,3 g efedrin-hidroklorid, 3,0 g standardizált ipekakuána tinktúra, 150 g kakukkfű-elixír 200 g készítményben.
    - Egyéb összetevő(k): metil-parahidroxibenzoát, 96%-os etanol, szorbinsav, szacharóz, tisztított víz.

    Nézzük: az efedrin erős nyugtató. Köhögök, nem vagyok ideges, akkor minek?? Ipekakuánát lehet venni, a legjobb köptető, köhögéscsillapító, egyszerű higított formátuma egy hánytatónak.
    Link róla: http://fitoterapiakalauz.hu/ipekakuana-psychotria-ipecacuanha/

    Aztán ott van a mixturában a kakukkfű, milyen érdekes, nem??
    Meg az ilyen metil akármi, aminek a neve sem hangzik jól, utána sem nézek, mert minek? Egyébként penész ellen teszik bele, de az ilyen szirupok nem szoktak bepenészedni. Szóval ennyi.

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...