2011. június 17., péntek

Méz ánizzsal és mosógolyó

Nem találtam túl sok anyagot erről, de a negró alapja az ánizs, van mézes negró, akkor miért ne lehetne mindezt cukor nélkül? Fél üveg mézbe kevertünk egy darab csillagánizst, és egy kávéskanál ánizsport.
Illatra negró, ízre sem rossz, csak még nem vette át annyira az ánizsízt a méz. Viszont a nyákot oldja.
Még mindig a fokhagymás méz a nyerő, mind sebességben, mind köhögéscsillapításban, de ez is egy alternatíva.

Másik alternatív megoldás lehet:
Két csepp 100%-os, tiszta citromillóolaj egy kis üveg aljára (pl. Aromax, Farfalla), majd ebbe mézet öntünk. Pár napig lezárva összeérik, keverni nem kell, lehet enni, ez is nyákoldó hatású.

Jöjjön a mosókonyha:
Amiről még nem írtam, az a mosógolyó. Ez kábeltévé híján nem nagyon jutott el hozzám, vagyis amennyire igen, abból azt szűrtem le, hogy valami drága bigyó, amihez nem kell mosópor.
Nem foglalkoztam ezzel, míg itt a blogon nem írta Patrícia, de akkor vettem én is egyet. Aukciós oldalon, 680.- ft volt, postával együtt 1150.
Na most, ehhez nem kell mosószer, mert a vízmolekulákat ionizálja vagy mi, lényeg, hogy nem kell. 1000 mosásig aktív kb., ez még nálunk is minimum 2 év. Havonta meg kell napoztatni, hogy aktív legyen az ionizálás, de nagyjából ennyit kell vele csinálni. Ha koszosabb a ruha, amit mosunk, akkor kell az addig használt mosószer 1/3-a. Én nem raktam még mellé, csak a nagyon sáros ruhadarabot, illetve gyümölcsfoltot előkezeltem mosószappannal. Magyarul rákentem, és úgy raktam a mosógépbe.
Tiszták lettek, és bevallom szagolgattam is a mosott ruhákat, minden szagtalan. Nincsenek lábszagú zoknik, izzadt hónaljú nyári pólók, semmi probléma.
Akinek meg gondja van a mosószappanozással, az még nem látott igazán koszos ruhát. Vagy elhitte, hogy van mosószer, ami tényleg mindenféle folttal megbirkózik. Mert az szerintem érdekes egy meccs lehet, de a kimenetele elég egyértelmű. Vannak foltok, amik kezelés nélkül bizony ragaszkodnak.
Ó, persze régen én is hittem a reklámoknak, hogy ez most tényleg, és sokat volt is "szerencsém" kipróbálni, adták a melóhelyen az ügynökök a mintákat dögivel.
Csodaszer nincs. Fűfolt, sárfolt, kajapecsét maradékony.
A szarrá festett hajad nem jön helyre a folyékony hajtól, csak az ollótól.
Hiába van 86 féle csodafogkefe, itt hosszabb, ott recés sörtével, nem az lesz a lényeg.
A kakaszagot nem öli meg a légfrissítő, csak elkeveredik vele, és a vegyszerek bizony mérgezőek. Csak épp élj most, fizess később alapon.
Mindegy.
Mi ebben a golyóban a lényeg? Ez kérdés? Tényleg?
Nincs mosószer vásárlás. Ha mégis, akkor 2 kiló elég egy évre.
Nincs környezetkárosítás-mosószerrel.
Nincs érzékeny bőr probléma, nem marad a ruhában semmi vegyszer.
Azt nem tudom, az ecettel hogy jön ki, milyen a hatása a golyóra, de ecetezés előtt kiveszem a golyót. Van mikor nem is használok külön ecetes öblítést, csak ha valamit fertőtleníteni akarok.
Nem árad a szekrényekből vegyszerszag? Hűha, mekkora gond!
Hát ennyi mára, majd ha kiküldtem eszembe jut, miről akartam még írni, de azt majd akkor máskor.

Kellemes hétvégét, jó strandolást.



1 megjegyzés:

  1. Én is a mosógolyóval mosók és picibabám van aki eszik mindenfélét kézzel lábbal..és igen is jól működik a golyó az ő ruháinál is :)áztatás és előmosás nélkül megfelelő hőfokon !

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...