2011. június 27., hétfő

Kovász, cumisÜVEG, biodeo, és agyalás

A kovászról:

Ha érezni akarjuk azt a semmihez nem fogható kovászos kenyér ízt, akkor kell neki a 10 óra állás-kelés. Azaz este megyúrom, és lefedve reggelig kel. Majd átgyúrom, megformázom, és megint megkel a tepsiben, kb. egy óra alatt, majd sütöm. Na ettől a hosszú kelesztési időtől lesz kicsit savanykás, de nagyon finom a kenyér.
Mivel a sima rozslisztem elfogyott, teljes kiőrlésűvel etettem a rozskovászt, úgy is felfutott, és a kenyeret is megkelesztette szépen.
A pizza készítéséhez is tökéletesen passzolt a rozsos kovász.

Cumisüveg:

Egy fórumon olvastam, amint valaki kérdezi, melyik műanyag cumisüveg a biztonságos.
Nem tudom ki hogy van ezzel, de amint kirobbant ez a biszfenol botrány, és vettem egy üveget.
Egy perc gondolkodás sem kellett, leültem a gép elé, és a vaterán leütöttem egy használt chicco-t.
Használt? A cumit úgyis én rakom bele, az üveget meg első használat előtt mindig kifőzöm. Többet nem, de akkor egyszer igen. Nem nagyon értem, mit kell ezen ennyit parázni. Az üvegek vastag üvegből vannak, Livike kidobja az ágyából, és a szőnyeget bírja. A konyhakövet nem, ezért most vettem még egyet, szintén vatera, de ez új. Kemény 450.-ft volt. Ja, és még cumi is van hozzá. Meg színválaszték. Meg belső szűrő, amit nem fogok használni, de hasznosnak tűnik :))

Szkepticizmus:

Olvasgattam kicsit, tehát nem sokat, a szkeptikusok oldalán, és nem értem.
Jóóó, tudom, sok mindent nem értek, de legalább gondolkodom :))
Azt nem vagyok képes megérteni, miért kell támadni a bio, vegy- és gyógyszermentes elveket valló és életet élőket, azért amiben hisznek. Hiszen nem bántanak ezzel senkit, nem használnak állatkísérletes cégek termékei közül semmit, sokan vegák vagy vegánok is, nem fújkálnak káros gázokat a levegőbe, nem szennyezik a vizeket, és még sorolhatnám. Az, hogy népszerűsítik azt, amiben hisznek? Kinek ártanak vele? Miért kell támadni? Mert ha valaki hisz a homeopátiában, az bolond? Ártalmas bolond? Nem tudom, ide írtam-e már ezt, de engem nem érdekel, van-e valami hatóanyag a homeós bogyókban, ha egyszer használnak. Ha már muszáj valami gyogyit vennem, akkor inkább azért fogok pénzt adni.
Régen még vettem be fájdalomcsillapítót, és 5 perc alatt hatott egy negyed szem. Szerintem annyi idő alatt nem is tud felszívódni, tehát placebó hatás érvényesült. Ezen az alapon minek vegyek be ilyesmit?
Tőlem mindenki abban hisz, amiben akar, amíg engem nem akar megtéríteni. Lehet szkeptikus is, ezért én nem fogom lehülyézni.
Csak épp nem tudom, ki okoz az életmódjával több kárt. Az, aki cukrot zabál, mekiben nyomja magába a génmódosított "tápanyagot", gyógyszert eszik és pisil ki, permetez, állatkákon kikísérletezett tusfürdők, samponok és sminkcuccok tarkítják a fürdőjét, vagy az, aki ezeket ellenkezőképp csinálja?
Aki ha beteg, gyógynövényekkel és homeós cukorpasztillákkal rakja rendbe magát.
Lehetne ezt még tovább mondani, és tényleg, engem nem is bántott senki.
Csak ezek elgondolkodtató dolgok, és a nagyfokú igazságérzetem nem hagyja, hogy elmenjek emellett szó nélkül.:))


És végül egy olcsó, de nagyon hatásos deó recept:

3 evőkanál zabpehelyliszt
1 evőkanál szódabikarbóna
1 evőkanál szárított borsmenta (filtermentes gyógyteák)
1 evőkanál szárított levendula (szintén)
ezeket kitisztított, száraz hintőporos flakonba tesszük, jól összerázzuk, és a hónaljba való bedörzsöléssel használatba vesszük.
Maximálisan megkímél a kellemetlen szagoktól (szóda és levendula), frissítő hatású (menta), a felesleges nedvességet pedig a zabpehelyliszt hivatott elszívni. Őhelyette jó a kukoricaliszt is.
Két napja tesztelem, reggel zuhany, használat, majd este sincs kellemetlen szagorgia, nincs hónaljfolt a ruhán, de szerintem ha valaki erre adja a fejét, akkor olyan napon tesztelje, mikor izzadni biztos fog, hisz itt a nyár, de elmenni nem kell otthonról.
Lehet tesztelni még úgy is, ha hasonló helyzetben, azaz otthoni körülmények közt csak az egyik hónaljra használjuk, hogy délutánra lehessen érzékelni a különbséget.
Az sem utolsó szempont, a jó hatás mellett, hogy nem kentünk/fújtunk magunkra alumínium és egyéb káros származékokkal dúsított vegyi trutyit.
Nem tömjük el a szellőzni vágyó pórusokat, lemoshatatlan kemikáliákkal.
Na, akkor ki volt a megfontoltabb??


3 megjegyzés:

  1. No, én meg nem találok cumisüveget üvegből. Még holnap elnyargalok a patikába. Viszont vettem egy kg kókuszzsírt, holnap kipróbálom sütinek, bár lehet hogy kölesfelfújt lesz :)

    VálaszTörlés
  2. http://www.teszvesz.hu/baba_mama/szoptatas_etetes/cumisuveg_etetocumi/babybruin_250_ml_es_cumisuveg_hoallo_uvegbol_1461883041.html

    VálaszTörlés
  3. Gondolom nem azért vacillálsz, mert bármelyikbe elhasználsz egy kilót :)

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...