2011. június 23., csütörtök

Mit is eszünk meg?

Anyám vett egy ételízesítőt. Maga a sátán...:)
Mi van benne ami ezt mondatja velem?
Például a dextróz. Szőlőcukor. Minek is?
Ez egy sóféle ízesítő. Mi a francot keres benne édes íz?!?
A parasztasszony rakott cukrot a levesbe? És a pörköltbe?
Nátrium-glutamát...
Magyarul ízfokozó.
Mire "jó"?
Hozzászoksz, az első alkalom után. Azaz függőséget okoz.
Persze nem felszippantani akarja az ember, hanem jobban kívánod az ezzel készült ételeket, mint a többit, ami innentől ízetlen lesz.
Érti valaki? A normál étel ízetlen, a trágyával dúsított a jó!
Éhségérzetet okoz. Akkor is enni akarsz, ha akkor épp ettél.
Minden műkajában benne van.
Ételízesítők, levesporok, konzervek, leveskocka, fagyasztott készétel, felvágott, chips, de még a diétás-házhozszállítós-fittness kaják is ezzel vannak ízesítve sokszor.
Mi van helyette? Sima tengeri só. Vagy himalájai kristálysó.
A tengeri só olcsóbb, egy kiló csak 200 ft körül van.
IGAZI fűszerek.
Ja, és le kell szoktatni az ízlelőbimbóit róla az embernek, mert egy darabig hiányozni fog. Ízetlen lesz az étel, de utána másfajta ízeket fogsz észrevenni.
Köszönöm szépen, nekünk nem kell több ilyen!

4 megjegyzés:

  1. Én már régóta nem használok ilyet.. Hűű sok éve.. Először semmit sem használtam, majd Vegamix-et, bioboltban, DM-ben is kapható, sótlan, csak szárított zölsdégek. Tegnap találkoztam a Vegantériával a bioboltban, ez is csak zöldségek,+kurkuma, + tengeri só. Na el is sóztam az ételt..:( De legalább adalékanyagokat,ízfokozókat nem használ. De azt hiszem visszatérek a vegamix-re. Erre most megharagudtam az elsózott kaja miatt.

    VálaszTörlés
  2. Próbáltam én ezt is csinálni, de sok vele a vesződség. Majd ha szembejön kipróbálom a Vegamixet :)

    VálaszTörlés
  3. Szia! Örülök, hogy meglátogattál, hogy követőm lettél, szívesen látlak máskor is. Nagyon tetszenek az irományaid. Én is vonzódom a természetes dolgokhoz, pont délben beszélgettünk a menyemmel a körömvirág krém készítéséről. Csak a disznózsír....milyen állagú lesz amikor kész? Szívesen kipróbálnám, van a kertben körömvirágom is.

    VálaszTörlés
  4. Szia! Én is üdvözöllek, mint olvasót és követőt. Megnéztem a hűtőben, krémesebb lett, mint a nyers, sima zsír. Elkentem a kezemen egy kis darabon, szépen felszívódott, nincs zsíros érintése, nem fénylik. Illatra vegyes.
    Csak ne hidegen préselt zsírt használj, mert az büdös. Jó vajákolást! :)

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...