2011. július 11., hétfő

Aszfalt kréta és padlizsán

Volt két padlizsánom, kellett valamit kezdeni vele.
Pár napja láttam egy blogon, kínzásért sem mondom meg hol, mert nem emlékszem.
Az ujjnyira szeletelt padlizsánt megborsozom, rakok rá egy szelet paradicsomot, és némi reszelt sajtot.
Majd olívával kikent tepsin közepes lángon a padlizsán megpuhulásáig, illetve a sajt olvadásáig sütöm.
Én gerslit főztem hozzá, aminél imádom, hogy belül puha, kívül roppanós.
Amennyire nem szerettem, most annyira bejön.
De ez a padlizsán...
Megvan az új kedvencem, azt hiszem. Még a héja is fantasztikus.
Alig bírtam kivárni, míg megfőtt az árpa.
Ráadásul azon gondolkodtam, míg készítettem, hogy fogok megenni ennyit egyedül.
Szabolcs és Kevin nem, de mindenki más evett belőle, már alig van a 20 szeletből.

A kréta pedig úgy született, hogy Szili a kedvenc (Tecsó, és a Madaras Tecsó) újságjában krétát látott, akkor vegyünk.
Hogyne, szaladok is, de inkább csinálok.
Szintén nem jutott eszembe, kinél láttam, de emlékeztem, hogy gipsz meg víz.
Mivel mindkettő van, és a színezéshez némi tempera is akad, előszedtem a guglit és jól kifaggattam.

Ezt találtam, 2 rész gipsz, 1 rész meleg víz, és egy teáskanál tempera. Elkeverjük, wc papír gurigába szedjük kanállal, majd ha megszáradt, a papírt leszedjük -esetleg késsel vakarjuk- róla.
Csináltam ilyen gurigást is, meg van Ikeás, hosszú jégpálca készítőm szilikonból, abba is tettem.
Azt már Livi el is törte, mert a betonhoz ütögette, de egyébként feleannyira sem törékeny, mint a kréta-kréta. Ami egy kisebb nyomástól is kettétörik.
Félni nem kell a készítéstől, mert a gipsz ugyan hamar köt, és gyorsan a formába kell tölteni, de legalább 15-25 perc munka után lehet is használni. Attól függ, mennyire van meleg, és szárad hamar.
Mikor merev már, akkor még lehet nedves, azaz nem fog rendesen rajzolni.
oké, elsőre nem szép, de működik, nem vagyunk finnyásak :)
Persze lehet ezt is színezni ételfestékkel, természetes színezékkel mint céklalé, bodzabogyó, más meg nem jut eszembe :)
Könnyű eltakarítani nyom nélkül a munkaasztalról, mert a víz és szappan a festéket is oldja, a gipsz pedig száradás után könnyen lepattan. Edényt lehetőleg valami eldobhatót használjunk.
Pl. vékony fagyis doboz, rossz lábos, amit nem használunk, és lehet áztatni.
Az ára?
5 kg.max 500 forint a festékboltban, de lehet hobbiboltban is kapni, az ottani árakat nem ismerem.
1 doboz tempera 100 forinttól már kapható, százas boltban.
És fekete krétát még nem láttam eddig.

2 megjegyzés:

  1. A padlizsánt Eszter készítette így, a kréta pedig Virág (gyereketető) ötlete volt:))
    Jó sikerült mindkettő:)
    Én a padlizsánból zakuszkát készítettem, lett 6 pici üveggel:) Imádom:)

    VálaszTörlés
  2. Köszi az emlékeztetést :)
    A zakuszkát nemrég kóstoltam először, fogok eltenni én is.

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...