2011. július 13., szerda

Derelye málnával és ribizlilekvárral

A fiúk a nudlit készítették el, én derelyéztem.
Előzőleg Szabolccsal reszeltük le a krumplit.
Többféle derelye receptet is találtam, volt amiben nem is volt krumpli, de az addigra már meg volt főzve és pucolva, így belekerült.
Tudom, rengeteg féle recept van erre, ki így, ki úgy, de nekem ez most jó volt, bekerült a nemrég nyitott füzetembe.

40 dkg krumpli
2 tojás
csipet só
egy evőkanál zsír
amennyi liszttel gyúrható-nyújtható lesz a tészta
Ezek voltak az arányok, persze ennek a kétszerese.
Ilyen recepteknél mindig gáz, hogy akkor mennyi liszt is kell, de ez a krumplin múlik, no meg a liszten is.
De körülbelül ugyanannyi, mint a krumpli.
Az első adagba a ribizli lekváromat csomagoltam, mivel elég sűrűre főtt, tökéletesen alkalmas volt rá.
Majd némi morfondírozás után, miszerint mit is tegyek a többibe, úgy éreztem, hogy csak a tegnap kapott málna mehet a következő adagba, majd sikeres csomagolás után a többibe is.
Így lett valamennyi ribizlis, és rengeteg málnás.
A ribizlilekvár savanyú, mivel cukormentes.
Ennél a kajánál ez nem feltűnő, mivel enyhén megporcukrozzuk.
málnás és ribizlis---még mindig nem vagyok egy nagy kajafotós :)
A málnás valami szuper.
Az illata fenséges, ízre tökély, én cukrozatlanul ettem, de nem is hiányzott róla.
Kevin csinált két szedreset is, az is fanyar lett.
A cukor pedig finomítatlan nádcukorból készült por.
Egy befőttes üvegbe töltöttem át, majd botmixerrel porítottam.

Ennyi volt a mai kotyvasztás, és a szappan is körvonalazódik már.
Miután ma citromfüvet találtam a kertben, a fiúkkal körbe tégláztattam, jelzésképp.
Ők pedig mondták, hogy ebből szappant kéne csinálni :)
Meg csalán is van sok, azzal is elszórakozom, azt hiszem.


Ó és kész a fenyőméz.
Olyan ízű, mint az álom. Mivel még torokkaparásra és köhögésre is jó, ezért duplán hasznos.
Valami cukorkának volt régen ilyesmi íze (nem is tudtam, hogy fenyő az az íz).


A grátisz fotón pedig Livi kisasszony kisasztalnál, kissámlin ülve, nagy villával bátyók által készített mákos nudlit ebédel :)

3 megjegyzés:

  1. Lívi,de édes:)
    Nem is tudom miért mindig veszem a szilvásgombóc és nudlitésztát,valahogy macerásnak tűnik, pedig csináltm már. Én kihasználom hogy tejmentes és olcsó:) A derelye viszont nem olcsó, és ritka a tejmentes is:( Majd ráveszem magam...Persze ha nekem is ilyen ügyes segítségeim volnának..:)) Robin nem szívesen főzöcskézik, csak ritkán van szakácskodni kedve:)

    VálaszTörlés
  2. A derelyénél a tojást nem tudom, hogy anélkül milyen, de gondolom az is megoldható.
    Sőt amennyi recept kering, biztos van olyan is :)

    Itt pedig Kira nem akar konyházni, csak nagyon ritkán.
    Utoljára karácsonykor :)

    VálaszTörlés
  3. Szia! Nem találom az e-mail címedet! Megírnád nekem? Ma éjszaka elutazunk és szeretném elküldeni a szabásmintát. Köszönöm! Erika

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...