2011. július 3., vasárnap

Emlékezés - Gyerekkorom kedvenc ételei

Patrícia hívott erre a játékra, gyermekkori kedvenc ételek a téma.
Megpróbálom, de ezen sosem gondolkodtam eddig.
Nagymamám krumplis pogija biztos nyerő, az almás pitét is a mai napig azokkal az arányokkal csinálom, amit ő mondott. Mindig ő látta el karácsonykor a családot beiglivel és zserbóval is, majd mikor már sokat betegeskedett, akkor nem bírtam meggyőzni, hogy csináljon nekem is, kénytelen voltam megtanulni.
Persze ez is csak hasznomra vált :)

Nagyon vártam mindig anyám göngyölt húsát is. Ez pedig egyszerű, karaj szeletekbe tekerve egy darabka csemege ubi és egy darabka füstölt sajt, majd ez rögzítve hogy ne essenek ki a cuccok.
Anyu cérnával tekerte körbe, én évek óta hústűvel csinálom.
Sima pörkölt alapra tesszük fel vízzel, a maradék csemege ubi belekockázva a lébe.
Majd mikor majdnem kész, akkor a másfél kiló hús mellé sacc 25 deka felkockázott füstölt sajt beledobva, kevergetve míg megolvad, és sűríti a szaftot.
Ennyi az egész, a sajttól füstölt ízű, az ubitól savanykás.
Én vajas-tejes krumplipürével imádom, de rizzsel is jó.

A másik nagyon finom, extrább kaja a rablóhús lábosban.
Történt, hogy anyám nem kapott hurkapálcát, az alapanyagok pedig megvoltak.
Ezért rétegezve lábosba tette a szeletelt, aprított hozzávalókat.
Kezdve szalonnával, arra a hagyma, majd a hús, és a többi zöldség.
Gomba, paprika, paradicsom, meg ami még jön.
Só, bors, mustár, ketchup vagy paradicsomszósz.
És akkor fedő alatt kis lángon levet ereszt, félig megfő a hús, akkor le a fedő és készre főzni.
Mire elfő a lé egy része, a hús megpuhul, átveszi a finom ízeket a gőzben, egyszóval nagyon finom, hamar megvan, és odarakni sem bonyolult.
Kevergetni nem kell, nem is lehet.
Igazi lustakaja, de ahhoz képest igenis extra lakoma.
Köretnek ki mit szeret, én ezt is krumplipürével nyomom.
De sima rizzsel, esetleg csak párolt zöldkörettel is jó.
Vagy egy nagy tál vegyes salátával.

A többit inkább felsorolom, ezek úgyis átlagos ételek:
rizses hús
brassói sok sült krumplival
sült krumpli tejföllel-reszelt sajttal
nyerő volt még a tejbegríz, tejberizs
anyám túrós pogácsája
milánói makaróni
fasírt
túrógombóc
csirkepörkölt tejföllel-nokedlivel-ubisalátával

a hangulatkaják:
a strandon evett, hűtőtáskából előszedett rántott hús, fasírt zöldségekkel
palacsinta szintén a strandon, vagy gofri
törökméz vagy vattacukor a ligetben
gyümölcsleves befőttesüvegből
hekk sült krumplival papírtálcán


Amúgy nem voltak ők nagyon sütögetős-kísérletezős család. Volt párféle süti a repertoárban, amúgy cukrászda. Akkor még belefért egy átlag családi költségvetésbe is.

Volt amit nem szerettem annyira, de megettem. Menzán is, otthon is. Ma pedig szeretem őket. Tökfőzelék, paradicsomos káposzta, káposztás tészta, a spenótot mindig szerettem.
Régen utáltam, undorítónak tartottam a főzős pudingon a bőrt, de manapság nagyon kedvelem. Mindig leeszem róla.
A lényeg, hogy nagyjából megettem mindent, csak épp gondosan átnéztem a húsokat, mócsing nem juthatott át a rostámon. Egy fecni sem.
Szóval szerintem semmi extra nem volt a mi családunk ételpalettáján, így ezt itt be is rekesztem, de legalább eszembe jutott a göngyölt hús és a rabló husi.
Itt kéne továbbadnom ezt a játékmeghívást, de ebben nem vagyok jó.
A lehetőséget köszönöm, de tőlem csak ennyire futotta, bár sokakat olvasok és kedvelek. Mondjuk elég sok általam olvasott blogon már végigment ez a játék.
Köszi Patrícia!:))

2 megjegyzés:

  1. És így legalább én is megismerhettem a göngyölt húst és rablóhúst, mert olyan ritkán beszélünk, hogy másképp nem jut el hozzám :)

    VálaszTörlés
  2. Így legalább nem kell megjegyezni.:)

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...