2011. július 6., szerda

Görög gyümölcsleves magyarosítva

Tudom, még el sem fogyott az előző, de hát nyári gyümölcsdömping van :))
Jostát vettem a piacon, sok barack van még, olcsó volt a sárgadinnye is, kaptunk megint egy vödörke málnát, a banán is fillérekért kapható, egres nő a kertben, és feketeribizlit is árultak tegnap.
Csináltam 3 deci alaplét, azaz teatojásba tettem egy pár szem szegfűszeget és egy kicsi darab egész fahéjat, majd forraltam tíz percig.
Felengedtem hideg vízzel, raktam bele nádcukrot, és egy citrom levét.
A lábosom, amiben készült kb. 2,5 literes.
Kell bele két nagy doboz natúr joghurt, amit csomómentesen belekeverünk a lébe.
Őszintén szólva, ez nem joghurttal készült, de csak azért mert most nincs itthon.
Én tejfölt raktam bele, amivel nagyon finom, de ha lett volna, akkor joghurttal készítem. ha nagyon teli a hűtő, akkor joghurt+tejszín is játszhat.
Mikor a tejterméket elkevertem, akkor egy tálba kiszedtem némi levet, és minden gyümölcsből raktam bele pár kanálnyit.
Ezt turmixoltam, és visszatettem a lábosba, és ráöntöttem a megtisztított, aprított gyümölcsöket, amit az elején felsoroltam.
Elkevertem, és kész is van.
A sokféle gyümitől igazi ízorgia jön létre, amit fokoz a sokféle darabos gyümölcs is.
A görög gyümölcsleves lényege a nyers gyümölcs.
Nincs kifőzve belőle a C vitamin sem, és valljuk be, azért finomabb, mint a szétfőzött változat.
Bármilyen gyümölcs kombó jó, aminek szezonja van, lehet kapni, vagy ránk mosolyog egy konzerv dobozról, esetleg mélyhűtőből.
Ja, és ha nem lehet tejtermékezni, akkor több gyümölcsöt kell turmixolni, és megadja a sűrítést az is.
Jó kísérletezést :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...