2011. július 21., csütörtök

Házivaj, kakaós rizsfelfújt ringlólekvárral és a cukornélküliség

A rizsfelfújt-rizskoch nem igényel szerintem különösebb magyarázatot.
Annyi, hogy ebbe ment kakaó is, miért ne alapon.
Mézet raktam bele édesítésnek, amiről azért nem árt tudni, hogy nem ugyanolyan édes, mint a cukor.
Azaz ha valamibe 10 deka cukor kell, akkor ugyanolyan íz eléréséhez minimum 15 deka kell a mézből.
Ez persze mézenként is változik, olyan mint minden természetes cucc, mindig más.
Nem egyenformára gyártott valami, egyenízzel.
A természet készíti, és természetes, feldolgozatlan formában fogyasztjuk.
Így nem is kell elvárni, hogy ugyanolyan tulajdonságokkal rendelkezzen, mint a finomított, feldolgozott receptre készülő cuccok.
Kitérnék még arra, hogy még bőven fogyasztottam cukrot, mikor már feleztem a receptekben megadott mennyiséget, mert erősen sokallottam, hogy a fél kiló lisztet tartalmazó sütibe minek negyed kiló cukor.
Képzeljétek el, hogy a piskótába ugye annyi kanál cukor kell, amennyi tojás. Viszont a mostanában készített tortapiskótákhoz csak egy kanál mézet keverek, vagy annyit sem, mivel a krém miatt nem érezzük, hogy ízetlen lenne.
Keserűcsokis-tejszínes krémbe szintén nem megy cukor, sem méz, csak amennyi a csokiban van, és az sem sok. És nagyon finomak a tortáim. Édesszájú rokonaim, akik egyébként közlik, ha valami nem ízlik, ők is elismerik.
Szóval a rizskoch készült:
35 dkg rizs
1 dl víz
1 liter tej
két evőkanál méz
5 tojás
2 evőkanál vaj
és 1 kiskanál szódabikarbóna
keverékéből
ja, és a 2 evőkanál keserű kakaó
Ezt vékonyra sikerült sütni, mivel nagy tepsibe simítottam, így formabontóan lapos lett, de ettől még jó.

Kevin ringlólekvárjával szerintem nagyon finom.
Mondjuk én szeretem az ilyen kevert ízeket, ahol kiérezni az édeset, kissé keserűt a kakaótól, és a savanyú lekvárt a tetején.
De Lívia sem köpte ki, pedig a lekvár savanyú veszettül.
De ő tegnap is két kézzel ette a savanykás, fanyar szedret.
El lehet képzelni, ha elkezdeném cukorral tömni, mennyi idő kellene, míg elutasítja az ÍZEKET, és csak a túlízesített dolgokat eszi meg?
Nem sok, pár hét csupán.

Amúgy fagyinak is remek a natúr gyümölcs leturmixolva, jégkockatartóban lefagyasztva.
A ringlólekvár maradékát raktam így el, a kölykök pedig elrágcsálják.

A házivaj

Az aludttej tetejéről leszedem a tejzsírt, a fölét.
Ezt habverővel addig keverem, míg láthatóan kiválik a zsír a savóból, ez kb. 10 perc.
Utána lecsöpögtetem, én egy apró lyukú kis szűrőbe tettem, és rázogatva szabadítottam meg a zsírt a létől. Ennyi az egész, egy pici sóval érdemes elkeverni, mert tartósabb, de ha megetetjük a családdal, akkor nem kell tárolgatni :D

Az állaga az enyémnek kissé szemcsés lett, lehet nem csöpögött ki rendesen, de kenyéren szétkenhető simára, és finom, jó krémes vaj, hidegen is kenhető volt.
Szerintem ha még egyszer mixereztem volna, akkor összeáll rendesen, de itt nem kilókról van szó, mindössze öt dekáról.
Amit a kipróbálás miatt készítettem el, hogy lássam, hogy is kell.

A kecsketejnek egyébként van föle? Abból lehetne vajat csinálni?

2 megjegyzés:

  1. Kecskéből is lehet vajat - de én öt dekával nem állnék le bíbelődni - annál azért lustább vagyok, több meg ennél a napi mennyiségnél, amit Rozi meg Gizi produkál nekem sem lenne. Megjegyzem, nálunk már a kutya, macska se issza meg a savót - ráuntak. gondolkodom egy kismalacon... :)

    VálaszTörlés
  2. Napi másfél liter tej megmarad túrónak, annak a tetejéről gyűjtögetem pár napig a tejfölt, aztán elszórakozok vele.
    Nincs állatmenhely a környéken, akik eljönnének a feleslegért? Míg nincs malacka.
    De ha van szárnyas, annak is lehet bele kukoricadarát áztatni.

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...