2011. július 10., vasárnap

A jó palacsinta titka és a mikróm

Mióta kiszórtam a teflonokat, nem sütöttem palacsintát, mert nem mertem.
Régebben próbáltam ős-sütőserpenyőt, de nekem nem jött be, leragadtak.
Most a rozsdamentes serpenyőt vettem elő erre a célra, és csak azért ezt, mert öntött vas még nincs, a lábosnak pedig magas a fala, nem lehet hozzáférni égési sérülés nélkül a szeletekhez.
Szóval tegnap elterveztem, ma megcsináltam.
Kicsit aggódtam, az első szelet után, ami leragadt, abba akartam hagyni, de ott volt a tészta bekeverve, és az ígéret a kölyköknek.
Azután megváltozott a helyzet. A leragadtat felkapartam, alaposabban kizsíroztam a serpenyőt, és áttörés történt.
A titka?
A meleg.
Igen, tényleg.
Jó forróra felmelegedett sütőedény, és minden szelet sikerül.
És elsőre nem árt alaposan átzsírozni, azaz az első szelet biztos a kutyáé, mert beiszik sokat, de le nem ragad.
Eleinte három szeletenként zsíroztam meg picikét a serpenyőt, utána viszont kb. minden 8-9. szelet előtt raktam bele minimális zsiradékot.
A meleg fakanalat (:D) belemártottam a zsírba, és annyi.
A tésztába sem raktam semmiféle zsiradékot, mert felesleges.
Utálom az olajtól tocsogó palacsintákat.
És most elraktároztam magamban, nem kell teflon, nem kell olaj a tésztába, csak ennyi. Forró serpenyő.
Akkor a beleöntött tészta nem megfőni akar lassan, hanem rögtön kap egy szilárd réteget az alja, és nem tud leragadni.
Megégni igen, ha otthagyjuk, de ez nem a tészta hibája.
Miből állt össze a tésztám?

5 tojás
3/4 kg liszt
csipet só
csipet barna cukor
sima víz és
tej fele-fele arányban

Nincs szóda, nincs szénsavas lé benne, csak ennyi.
Egyébként anyukám meglengetett a héten előttem egy teflon serpenyőt, hogy rántotta.
Áááá, mondom semmiképp.
Majd én megcsinálom, a rozsdamentesben.
De az leragad.
Nem fog.
Nem is ragadt, de kevergettem folyamatosan.
Tehát teflon és agyonzsírozás nélkül is lehet élni, mert ezek csak biztonsági hálók bizonyos esetben.
Ó, azt nem is mondtam!
Kiszórtuk a mikrót végre.
Megkapták a kölykök a kinti lakosztályukba.
Addigra már nem használtam. Szép lassan átszoktam a tűzhelyre, leszoktam a mikróról.
Majd mikor ez megvolt, akkor mehetett Isten hírével.
Egyébként is halódott már, mert kétszer annyi ideig tartott neki a munka mint régebben.
Most a gázon egy perc, ami benne kettő volt.
Nem hinném, hogy rosszul járunk.

5 megjegyzés:

  1. A mikróról nem tudok leszokni, pedig csak melegítésre használom. Ellenben ha a kerámiatűzhelyen melegítenék, mire felmelegszik, + mosogatni, mondjuk egy pohár tej miatt, biztos nem lenne gazdaságosabb.
    Nekem teflon palacsintasütőm van..Még mindig.. nem találtam olyan serpenyőt, ami tetszene. Addig minden serpenyőm teflon. A wokom rozsdamentes fém, főzésre 90%-ban azt használom, kínai és magyar kajákhoz is.
    Majd ehhez a szetthez tartozó serpenyőt akarok venni, mert nagyon elégedett vagyok vele, de horror drága.. Úgyhogy majd...

    VálaszTörlés
  2. Nekünk öntött vas a wok, és serpenyőt is öntött vasat szeretnék, de szintén drága :)
    A mikrót meggyőződésből távolítottuk el, mert öli a sejtszerkezetet.
    Az igaz, hogy gázon gyorsabb mint kerámián.

    VálaszTörlés
  3. Mikrót mi sem használjuk hónapok óta. Csak sterilizálásra használtuk, aztán egyre hülyébb lett. Mivel leszoktunk már a sterilizálásról is ki van húzva. Mellesleg szerintem zárlatos is, mert irtóra felvitte az áramszámlát. Így most mi is mikró nélkül élünk. S nem is hiányzik. Max. a férjem melegített egyébként is kávét benne, de most a gázon teszi. :) Gyerek kaját meg soha nem is melegítettem benne. Arra ott van a cumimelegítő. Lassabb, de nem teszek bele semmi extra dolgot neki. Ki tudja, hogy a mikrónak hosszútávon milyen hatásai vannak?

    VálaszTörlés
  4. A palacsinta nálunk csakis az ős-serpenyőben működik. Van ugyan teflonserpenyőnk is, de én abban sose tudtam palacsintát sütni :)

    VálaszTörlés
  5. Rain, igen, ez a hosszú távú dolog az, ami miatt az átlag nem foglalkozik a "nem azonnali károkozó" dolgokkal.

    Csigaszabó, ezen látszik, mindenki másképp profi, ugye? :)

    Amúgy ijesztő, hogy a homeós cuccokat nem is lehet a mikró közelében tartani.
    A végén már semmit nem akartam oda rakni mellé, annyira zavart, tudom, hülye vagyok.

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...