2011. július 20., szerda

Nyári kovász és szappan előkészületek

Ami miatt én is leírom, az Limara bejegyzése, de mióta ilyen dög meleg van, én is ezt csinálom.
Pár napig azt az eljárást követtem, hogy felfutás után tettem a hűtőbe a következő etetésig a kovászt, de volt hogy elfelejtettem, még ránézni is, ezért inkább rögtön oda rakom összekeverés és letakarás után.
Plusz ha pár napig elfeledkezem a hűtőben lévő kovászomról, és nem etetem, akkor utána jön a "túletetés". Mivel mennyiségre szükségem van, így több anyaggal dúsítom, hisz nem kötelező a 2-3 kanál, lehet az 5-6 is.

Csinálom az öregtésztát is, mindig teszek egy maréknyi begyúrt tésztát a hűtőbe, egy letakart tálban.
Így háromágú a kelesztésem: öregtészta, kovász, és egy pici darab élesztő (1gr).

Eközben nagyon készülök a szappankészítésre. Már nem félek tőle, csak egy elhatározás kellett.
Beszereztem a kellékeket. Vettünk vegyvédelmi gumikesztyűt, rendeltem egy hőmérőt-bár az kell a legkevésbé, mivel itt csak barkács-festék bolt van, így gázálarc nincs, csak pormaszk, ezért úgy gondoltam, majd valami pelenkát kötök az orrom-szám elé, mint egy bandita.
Szemüvegem van, de nem is a fröcsögéstől féltem, mivel az csekély valószínűséggel bíró veszély, hanem a lúg exoterm folyamata ijesztő így ismeretlenül.
De a veszélyes dolgokat csak meg kell ismerni, úgy már nem olyan félelmetesek. Lásd: Szörny RT :)
Szerintem nincs olyan, aki ne látta volna.
Szóval készítem elő fejben a dolgokat, daráljuk a szenet a pattanás elleni szenes szappanhoz, olvasztottam egy kis méhviaszt, majd úgy döntöttem abból inkább gyertyát öntünk Kevinnel.
Láttam pár napja tejsavós szappant, és bár nem sajnálom a kutyáktól a túróból visszamaradó savót, de talán nem haragszanak meg, ha lecsípek pár decit egy adag szappanhoz.
Ami tökéletes intim szappannak is, de sima mosakodásra, arcápolásra sem kutya.
1 kiló lúgot rendeltem, szerintem hamar fel fogom dolgozni, akkor is, ha 15 dekából közel egy kiló szappan lesz.
Még semmit nem csináltam, de már értem, miért gyártanak a szappanos lányok annyiféle, jobbnál jobb szappant.
És én nem is eladásra tervezem, de fotók persze lesznek.

5 megjegyzés:

  1. én nem használok sem maszkot sem kesztyűt - ha óvatos vagy, nem történhet baj. A melegedéstől sem kell félni, annyi a titka, hogy a kimért folyadékot le kell fagyasztani, értelemszerűen ha fagyos nem tudja annyira felmelegíteni, mint ha alapból 30 fokos. DE! tetőt ne tegyél rá, mert a keletkező gőzök - gázok akkor tuti robbannak. ja, és a hőmérő a legfontosabb az egészben.... :)

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Mennyire fagyasztod le? Gondolom nem jégkocka.
    A tetős figyelmeztetés miatt hála, ráraktam volna, mert mindenhol azt olvastam.
    A másik, hogy te raktál már gyümölcspépet a szappanodba. Nem színezi a bőrt?
    Konkrétan szederpépet tettem félre, mert remélem a lúg elveszi a színező-fogó képességét.

    VálaszTörlés
  3. De bizony jégkocka... a lúg azonnal megolvasztja, ahogy hozzáér, és pont annyira fognak együtt lehűlni, hogy mire az olajat femelegíted, nagyjából azonos hőmérsékletűek - ergo nem kell nagyon hűtögetni, meg várni. Epres szappant csináltam már, arra figyelj, hogy van annak is vmennyi víztartalma, egy picit csökkentsd a folyadékot, mert nem fog szépen megszilárdulni, nehéz kivenni a formából és mázgálós lesz sokáig. Az eper nekem nem színez, de illata tuti nem marad...

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm, nagyon sokat segítettél.:))

    VálaszTörlés
  5. Nézz be hozzám kérlek, ha van kedved, vár egy kis meglepi!

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...