2011. július 27., szerda

Sárgadinnye lekvár és szedermag

Most nagyon olcsó, és nagyon édes. Így attól sem kell félnem, utólag édesítésre szorul majd, bár eddig is elfogyott mindegyik savanyúnak a maradéka, -ami nem fért üvegbe- a gyerekek által.
Sosem csináltam még dinnyelekvárt, és nem értem, miért is nem elterjedtebb.
Két nagyot turmixoltam le, fél órát rotyogtattam, majd úgy gondoltam elég víz elfőtt belőle, és üvegeztem.


Gondoltam, ha túl híg, kibontás után kap majd egy kanálka útifűmaghéjat, ami most nincs itthon, de tervben van. 
Amit kolonizálás, méregtelenítés és Kolláth reggeli mellett használnak ételsűrítésre is a bio konyhások.
Mivel egészségesebb alternatíva a sűrítésre mint a zselatin. Ami olcsóbb és hozzáférhetőbb, mikor hirtelen kell, de valójában kilóra nem az. Plusz itt aztán kereshetném a boltban...

Szóval nem lett túl híg, ellenben nagyon édes. Ha pedig valakinek kenyérre kenve, sütibe túl furcsa, egy jó téli gyümilevesbe még mindig jó sűrítésnek. Gyanítom nálunk nem lesz ilyen gond, mert már tegnap ki is akarták bontani, ezért a jövő heti piacozásnál veszek még van 10 kilót, hisz nemsoká elfogy a standokról.

A szedret a lekvárhoz, turmixolás után leszűröm. Ami visszamarad még mindig jelentős mennyiség, mert sok az apró magja. Bár egyszerre olyan fél kilónként lekvározom, mert úgy érik be.
Kevin leszedi, egy-egy nagy tejfölös vödörrel, eszegetnek, majd ami marad, befőzöm.
Nekem jó így, mert hamar megvan, csak kisüvegnyi, így biztos nem akarom nagyba tölteni.
És a sűrítő-édesítő most még atom-drága almából is csak egy darab kell hozzá.

Tegnap épp el akartam csomagolni egy nagy maréknyi szedermagot a fagyóba szappananyagnak, mikor eszembe jutott a gyümölcsfagyi. Akkor belekevertem egy kanálka mézet, majd elkezdtem adagolni a bon-bon jégkockaformába.
Ekkor megjelent Szilike, kért belőle, majd el is vitte az egészet, amit a többi törpével meg is ettek.
Így lesz szappan anyagból friss csemege.
Ez egyébként is jellemző rám.
Eltervezek egy kaját, majd ugyanabból az anyagból valami egész mást főzök.
Anyámnak még szokatlan, hogy beállítja magát valamire, amit reggel mondok, hogy ebédre az lesz, majd valami egész mást ehet. Krisz megszokta, sosem reklamál.
Kaptam anno olyan ötletet, hogy egy hónapra megtervezni a menüt.
Nem tudom, működik-e ez valakinél, itt lehetetlen.
Mi van ha teljesen máshoz van kedvünk? És még abból is valami más lesz, mint ahogy indul?
Két hétig sem tudnék menü alapján főzni.
Van aki képes tervezni?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...