2011. augusztus 10., szerda

Köves fal és ketchup

Válság van?
Mármint alkotói.
Nincs, csak most valahogy nem akaróznak bejegyzések születni a fejemben.
Csináltam ezt a kőfalat:
a szürke jelentősen világosabb lesz, az üres hely a fésűtartóé, a csempét meg le kell takarítani:)
Muszáj volt, mert a gipszet előzőleg nem lehetett szépen eldolgozni, mivel jóval sűrűbb és hamarabb köt.
Ezért vakolatba ment.
Tegnap reggel amúgy, épp néztem az aktuális True Blood-ot, mikor elgondolkodtam, hogy akkor ma sem sokat fogok csinálni, csak a napi rutin.
Majd a fürdőben megláttam a köves falat, amit napok óta meg akartam oldani, nekiálltunk leszedni.
Majd megérkezett a 20-20 kg paradicsom-paprika szállítmány, amit rendeltem.
Mire behordtam, Kevin le is verte a köveim a falról, én pedig előkészítettem a vakolatot.
Kirával megcsináltuk, majd nekifogtam a befőzésnek.
Gondoltam lecsózok.
De menet közben szétnéztem ketchup ügyben a neten, és módosult az irány.
Mivel ezt fel lehet használni pizza-spagetti szósznak is, ha kicsit megfűszerezzük, ezért maradok ennél.
Főleg hogy a lányom a vajas kenyérre is rak, ha van otthon, a bolti, zselés külsejű, műszínű csodáktól pedig viszolygok, inkább ipari mennyiségben gyártok ketchupot.
Egyébként ezt is lazán vettem, mert sokféle recept van. Így aztán nekem is lehet sajátom, nem?
A lényeg, hogy valahol pritamin paprikát írnak, valahol csak paprikát, nekem ez utóbbi volt, ezért azt raktam.
Az arányok is mindenhol mások, így csak azt írtam le, mi minden mehet bele, kb. milyen arányban, és aszerint raktam össze, ami volt itthon.
Szerencsére a szomszéd néni épp megjelent egy zacskó zöldséggel, amiben volt friss zeller zöld, így azt sem kellett a a fagyasztóból kivadászni.
Szóval:
kb. 7 kg paradicsom
kb. 2 kg paprika
három kávéskanál só
egy marék zeller zöld a szára nélkül
két nagy fej vöröshagyma
egy fej fokhagyma
10 dkg barna cukor
fűszertartóba zárva:
kiskanálnyi mustármag
pár babérlevél

A paradicsomot, mielőtt rádobálnám a többi cuccot, kézzel nagyjából összenyomkodom, hogy legyen leve.
Majd összefőzöm a többi dologgal, lassú lángon, időnként megkeverve, addig, míg a paprika és hagyma meg nem puhul.
Akkor botmixerrel átturmixolom, a fűszertartó nélkül, majd még rotyog egy-két órát a fűszerekkel együtt.
Közben belekerül fél deci 20% ecet.
Meg kell kóstolni, és cukrozni-ecetezni ha szükséges.
Mivel a mustármag nem helyettesítette, egy kis mustárt is nyomtam bele.
Ugyanis ez minden receptben ott van. Én pedig nem hiszem, hogy az alapreceptekben is mustár van, viszont a mustármagtól, ha eltúlozzuk, akkor csípős lehet. Ezért inkább maradt a kevés mustármag és a kész mustár.
Majd megint alaposan turmixoltam, és üvegekbe tettem, mivel tökéletes lett.
Lehet passzírozni, ha valakinek ez a mániája, de annyira elenyésző ami egyben benne maradt részecske, hogy szerintem tök felesleges időpazarlás.
 Még jól is néz ki az a pár apró zeller, meg magocska.
Szép lett és finom is.
Megjegyezném, hogy xilittel (nyírfacukorral) édesítheti aki cukorbeteg vagy candida diétázik.
Egyébként a tartósításra visszatérve.
Volt pár adag lekvár, amibe nem raktam semmi tartósítószert, próbaképp.
Figyelem őket, nincs velük semmi gond, nem forrtak fel. Ha nem állna el, akkor ennyi idő alatt már felforrt volna.
Ami miatt rakok bele csipet szalicilt, az az, hogy kibontás után se legyen kötelező megenni azonnal, illetve pár nap alatt.
Szóval mivel a paradicsom jelentős mennyiségben fogy a gyerekek által, fogok még venni befőzésre, mert ez a ketchup jó.
Amit nem értek, hogy egyszer, sok éve csináltam már, akkor ennyi ideig miért nem?
Azért, amiért a pincémet nem használtam? Milyen jó dolog is az a pince. Mostanában jövök rá, hogy kitakarítottam, rendezgetem. Majd szerzek be gombakészítő csomagot is... Majd.
Mert holnap is van nap, igaz?

2 megjegyzés:

  1. Kérek majd kóstolót, ha bejön, kipróbálom. Mennyi lett belőle?

    VálaszTörlés
  2. Van a hűtőben egy tartósítatlan adag, kóstolónak.

    Gondolom valamennyi súlyt vesztett az elfőtt lé miatt, de sok lett. 9 kiló alapanyagból mondjuk megmaradt 8kg.

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...