2011. augusztus 21., vasárnap

Magnézium leves és egyebek

Fáradékonyság, levertség, idegesség, görcsös izmok, magnézium hiány.
Még a hasüregemben is van némi fájdalom, sosem szokott egyébként.
Muszáj tenni valamit.
Nézelődtem, miben van sok magnézium, ezért főztem borsólevest.
Tarja csontot raktam bele, meg még más zöldségeket.
Mivel a tejtermék gátolja a vasfelszívódást, a tejföl most kimaradt belőle, viszont csináltam Tahini nevű szezámkrémet az alábbiak szerint:
2 evőkanál szezám darálva,--- a botmixer is jó, ha nincs kávédaráló
1/4 kávéskanál só
1/2 kávéskanál szezámolaj
negyed pohár langyos víz
A darált szezámmagot a sóval, és olajjal keverjük, majd apránként annyi vizet adagolunk hozzá, hogy kenhető állagú legyen.
Ezt én még dúsítottam zabpehellyel, napraforgó maggal, és fokhagymával, ezeket is hozzádaráltam.
Mivel az első kettő is magnézium forrás, a fokhagymát meg olvastam valahol ízesítésnek, belefért.
Hogy milyen volt enélkül?
Mivel a szezám darálva kesernyés, ezért kicsit - milyen meglepő - kesernyés.
De így a zabpehellyel ez eltűnt.
No ezt kell eszegetni. Pár kiskanálnyi ami egyszerre lemegy, de jó ötlet!
Bele lehet keverni a levesbe. Semmi extra ízt nem ad neki, max a látvány fura kissé, mert opálos fehér lesz a levesünk, de ízre abszolút eltűnik. Raktam még bele búzacsírát is egy kanállal, meg búzakorpát a vas és a magnézium miatt.
A krémet a hűtőbe tettem, mikor iszom, mindig eszem abból is egy-egy kanállal.

Szóval nem ráülni a problémára, megkeresni a forrását, és megoldani.

2 megjegyzés:

  1. Mivel a szezámmag jó kálciumforrás is, én tahinit szinte mindenbe rakok egy kávéskanállal, a főzés végén.Elfér a rakott,a pörköltféle ételekben, a főzelékekben is 1-2 kávéskanállal.

    VálaszTörlés
  2. Szerintem az én konyhámnak is állandó része lesz.

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...