2011. augusztus 4., csütörtök

Savanyú káposzta

Azt a 39 forintos káposztát nem lehetett ott hagyni. Akkor most kell savanyú káposztát készíteni, mikor 10 kilón sem bukik akkorát az ember, ha nem sikerülne.
De miért ne sikerülne, ha annyira egyszerű??
Só, bors, babér, meg a káposzta.
Elolvastam pár receptet, az egyikbe háromszor ennyi hozzávaló, a másikba meg csak a káposzta és a só kell, kenyérrel a tetején, én most az alap borsos-babéros változatot csináltam
Kevin persze ott termett az első káposzta darabolásánál, és végig asszisztált.
Ő kezelte a vágógépet, ő darabolta a nagy káposztákat is, mikor épp a lavórban a léeresztéssel megbízott káposztákat nyomkodtam.
Sikeres aprítás után jól átgyúrtam a sóval a már levesedő káposzta tengert, majd miután alaposan kieresztette a levét, üvegbe nyomkodtuk.
Alapból két darab öt literes üveggel számoltam, majd lejjebb adtam.
A kb. 12 kiló káposztát sikerült légmentesre nyomni egy 5 és egy 2 literes üvegben.
Persze, hiszen majd' 3 kilóval lett kevesebb a léeresztés miatt.
A tetejükre öntöttem a kieresztett léből, mert az kell, tettem rájuk egy-egy megmosott nagy követ.
Rájuk gumiztam egy-egy sűrűbb szövésű konyharuhát, duplán hajtva, majd levittem a pincébe érni.
A sok-sok megmaradt sós káposztalevet üvegekbe töltve szintén a pincébe tettem, hogy időnként ránézve a káposztára, pótoljam az elpárolgott levet.
Jó ez így, nagy befőttes üvegben, bár nagy vödörben azért lenne/lesz jobb, mert abba lehet kisebb, torzsátlanított fejeket is rakni.

Holnap szerintem megjön az olajos-vajas csomag, amit várok, a szappangyártáshoz rendelt cuccaimmal, és akkor készítem a hajmosó és bőrápoló szappankákat.
Amiről részletesen fogok írni.

2 megjegyzés:

  1. Heni nagyon ügyes vagy! Én még nem készítettem hordós savanyú káposztát, az édesanyám kiváltsága.....nem akarom megbántani!
    Kíváncsian várom az újabb szappankáidat!

    VálaszTörlés
  2. A káposzta engem is érdekel, milyen lesz, mindenféle gyakorlati ismeret nélkül.
    Többféle szappant is gyártottunk ma, de a felvágással meg kell várnom a vasárnapot, mert a férjem is részt akar venni benne, hiszen már szervezi a vevőket :)

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...