2011. augusztus 18., csütörtök

Zöldséges vasburger igazi pufival

Volt egy kiló darált hús is, amibe a fűszerezés mellett a következő érdekességek kerültek, mint vastartalmú hozzávalók:
két marék csalánlevél aprítva
két fej cékla reszelve
három csésze búzacsíra
plusz a vastartalmáról nem tudok, de miért ne:
két kis cukkini reszelve
zabpelyhet is tettem volna egy marékkal, de elfelejtettem venni...
Kb. fél kilóval dobtuk meg a húsmennyiséget, és persze sok vassal.
Miért?
Mert aktív vashiányban szenvedek, várom a vitaminom, de persze az étkezésekre is igyekszem figyelni.
Reggelire csalánlevél-gyümölcsturmixot iszom, figyelek, hogy a vas mindig C vitaminnal együtt kerüljön a szervezetembe, mert ugye a C vitamin nélkül nem tud felszívódni.
Akkor előtte-utána egy órát nincs tejtermék, mert az pedig gátolja a felszívódást.
Sikerült megtudnom, hogy a spenót, amit én nagyon szeretek, nem a legjobb vasforrás, mert oxalát tartalma sikeresen megakadályozza a benne található nem túl sok vas felszívódását, sejthez kötődését.
Ennek elég sok cikkben utána lehet egyébként olvasni, elég beírni a keresőbe a "spenót vas" szavakat.
Ja, még a spenóthoz.
Hogy is készítünk alapból spenótfőzeléket? Mivel engedjük fel?
Tejjel.
Ennyi elég is, hogy ne hasznosuljon semmi a vasból, ha már az oxalát tartalom nem elég.
Ettől még a spenót jó és egészséges, csak megfelelően elkészítve kell fogyasztani, vagy nyersen.
Visszatérve a hamburgerhez, ha okosabban gondolkodom, akkor vettem volna inkább 30 deka marhahúst, és ahhoz adom hozzá a sokféle vasforrást, de azért így sem volt rossz.
Mert a húsok közül még mindig a marhában van a legtöbb vas.
A puffancs pedig muszáj volt.
Úgy a hússütögetés felénél gondoltam végig, hogy szép-szép az a pár (50) tesco zsömle amit vettem, de ha már legyártom a husit, saját készítésű a ketchup, a majonéz, akkor legalább egy tepsi házi zsömle is legyen.
Bevágtattam a géphez, beírtam, hogy "Limara hamburger", gyorsan leírtam, kint összedobáltam egy tálba, gyúrtam és kelesztettem.
  • 2 dl langyos tej
  • 2 ek. cukor
  • 1 tk. só
  • 40 g olaj
  • 1 tojás
  • 100 g joghurt
  • 60 dkg liszt
  • 2 dkg élesztő
Annyi, hogy nem olajat, hanem zsírt, és nem joghurtot, hanem tejfölt használtam.
De még a tejet sem langyítottam, és az élesztőt sem futtattam, hanem ahogy volt összegyúrtam.
Szépen megkelt, akkor formáztam, lekentem, szezámoztam, majd még kelesztettem. Utána kisütöttük, és csak annyira lett tökéletes, hogy Kati sajnálhatod, hogy nem vagy itthon, mert te sem vennél többet boltit :))

A tészta szinte habosan lágy, könnyed. Még a sültebbek is puhák, omlósak.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...