2011. október 26., szerda

Hajmosás szappannal és házi almaecet

Sokaknak gondot jelent, van aki elképzelni sem tudja, hogy kell a hajmosást szappannal megoldani, vagy egyszerűen annyira hozzá van szokva az ember a folyékony tisztálkodó szerekhez, hogy furcsa lenne.

Gondolkodtam én a folyékony szappanon, azt is sokan csinálják, csak kicsit kell másképp, mint a tömör szappant. Azaz totál másképp kell, csak kicsit bonyolultabb.
Viszont aki folyékony szappant tud, az sampont is tud.
Az is kotyvasztható, lehet bele ezt-azt tenni, hatásfok növelésre, illetve a hajproblémák kezelésére.

Egyelőre megmaradok a tömbszappanoknál, nekünk jó ez így is.
Lényeg, hogy technikailag kétféleképp lehet, pont mint a samponnal.
Vagy a kezünkben képezzük a habot, vagy a hajunkon dörgölve a szappant, alkotjuk meg a jól habzó tisztítót.
Mindkettő jó, kinek mi a kényelmesebb, én az utóbbit csinálom, mert nekem gyorsabb.
Hamarabb lesz habos, mert a hajnál gondolom más az anyag ellenállása, mint a sima kéznél.



Szimplán zuhannyal öblítem, és zsírosságtól függően kétszer vagy háromszor mosom meg.
Ha egynél többször mossuk hetente, akkor csak egyszer szabad átmosni, kevés szappannal. Ha jól habzik, akkor ez nem gond. Mert kevés szappan is szuper habot képez.
Vigyázni kell, mert ha túlszárítjuk a sok mosással a fejbőrt, akkor kompenzálni fog, azaz zsírosít.

Almaecetes vízzel végzem az utolsó öblítést, 2-3 evőkanállal rakok egy edénybe, rá meleg vizet, és a hajamra öntöm. Ezt már nem mosom le, kellemes fényt ad a hajnak, és jól fésülhető lesz.
Vizesen én nem fésülöm, magától szárad, majd szárazon fésülöm ki.
A vizes haj ugyanis sérülékenyebb, nem jó neki a fésűvel való rángatás.

Az almaecet pedig szinte mindig elkészíthető.
Én már rendszeresítettem egy ötliteres üveget a konyhába.
Abba rakok félig vizet, 20 deka cukrot, és az almákat.
Kezdetnek két-három almát összedarabolok, majd mivel sok alma fogy nálunk, ezért ki van adva a gyerekeknek, hogy a csutka nem szemét, hanem az ecetes üveg mellé tegyék, én pedig majd belerakom mikor arra járok.
A félig megevett, eddig rothadásra ítélt darabok is összeaprítva belekerülnek.
Ha kell felöntöm kis vízzel, cukorral, és az ott forr magában.
Két hét után leszűröm, üvegekbe teszem, és újabb 4 hétig érik. Újabb szűrés, és kész van.
Eláll bármeddig, hisz ecet.
Sok mindenre jó, például a haj öblítésére, akkor az almaecet kúra is ott van, ami a fogyókúra kiegészítője is lehet.

Túlszaporodott candida esetén nem javasolják, és higítani kell, mert nem jó ízű, és én éhgyomorra sem innám, de ha eszembe jut, szoktam reggeli után illetve egyéb étkezések után a vizembe tenni.
Szóval sok van, és  készül is folyamatosan, de mit csináljak, dobáljam ki az alma felhasználható részeit?
Inkább telerakom a pincét almaecettel :)
Ja, jut eszembe, olvastam itt az almaecetes bőrradírozást is, és még hányféle felhasználása van.

Mindent összevetve hajat mosni szappannal semmivel nem bonyolultabb, mint samponnal. Ha lereszeljük a szappant, és kevés meleg vízzel átmelegítve felolvasztjuk a reszeléket, akkor ezt botmixerrel simára el tudjuk dolgozni. Máris van samponunk. De csak 1-2 hétig áll el ebben a formában!

4 megjegyzés:

  1. Jó ötlet ez a szappan felhasználási mód!

    VálaszTörlés
  2. Szappanokat készítek. A saját családom apróbb problémáit figyelembe véve készül zsíros-korpás hajra hajmosó szappan, többféle is.

    Adtam valakinek, aki megkérdezte, hogy kell használni. Azt hittem viccel, de nem. És sok ilyen kérdéssel találkozom a neten is, ezért foglaltam össze :)

    VálaszTörlés
  3. De ügyes vagy! :)Eszembe sem jutna:)

    VálaszTörlés
  4. Gondolom az almaecet :) Először én is szépen lereszelgettem az erre a célra vett almákat.
    Most tervezem a késői körte összeszedését, és párat, meg a héjakat szintén oda fogom tenni ecetesedni.
    Amúgy frissen a hajon olyan borospince illata van, de fél óra után ez már elpárolog.

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...