2011. október 2., vasárnap

Lenmag zselé többféle célra, hennázás, és a hennás szappan

Tegnap véletlen futottam bele a lenmag arcgél receptjébe amit pattanásos bőrre célszerű használni, az elkészítése pedig pofon egyszerű.

1 dl desztillált víz (én sima vizet használtam)
1 evőkanál lenmag

Ezt kell zselésedő állapotig rotyogtatni alaplángon, ami kb. 3-5 perc. Utána leszűrni.
Az érdekes feladat volt, de a rossz, ellenben tiszta harisnya jó szolgálatot tett.
Beleszedtem a trutyit, - a befőttes üveg szájára húztam a harisnya tetejét, az alját belógatva az üvegbe, így mindkét kezem tudtam szedésre használni.
Ekkor "kihúzogattam" a harisnyán keresztül egy tálba a zselét.
Takonyállagúnak kell lennie. Nem lehet ezt szebb szóval kifejezni, elnézést :)
Mikor kinyertük a zselé nagy részét, akkor a jövőbeni tároló üvegcséjébe, tégelyébe helyezzük, majd rakunk bele:

  • 3 csepp levendula illóolaj (bőrnyugtató hatású)
  • 2 csepp teafa illóolaj (elősegíti a sebgyógyulást, antibakteriális)
  • 5 csepp édesnarancs illóolaj (kiegyensúlyozza a bőr zsírosságát, halványítja a foltokat, de vigyázat, fény-érzékenyítheti a bőrt nagy napsütésben!)
  • 1 kapszula E-vitamin (a tartósításhoz) 
Ezt láthatod, ha rákattintasz az eredeti lelőhely linkjére.
Nálam a levendula és teafa stimmelt, de édesnarancs helyett citrom illót tettem, ami hasonló tulajdonságokkal bír, és E-vitaminom pedig nincs.
De szerintem az illóolajok is tartósítják arra a két hétre, amíg el nem fogy.
Mivel nem csináltam ipari mennyiséget, a hűtőben is ellesz.



És hogy miért többcélú ez a zselé?
Mert a szintén itt talált recept szerint, hajzselének is kiváló.
Mivel a benne lévő illóolajok a hajnak is jók, bátran lehet két célra ugyanazt a zselét használni.
Szerintem egy-két hétre meg lehet csinálni előre, kb. 20-25 perc munka, és ha csak a lenmagot számoljuk, nem nagy kiadás.
Az illóolajok, ha minőségit akar valaki venni - miért is venne gagyit - akkor bele kell háromfélébe fektetni egy kis pénzt (fajtánként 800-1500 ft-->Aromax, Tulasi-ezek megfizethetőbbek).
De mivel a levendula relaxálásra, illetve még sok mindenre használható, a teafa és a citrusfélék pedig fertőtlenítőek többek közt, nem fog elhasználatlanul állni a polcon.

Ha már itt vagyunk, megírom, pár napig fájt a fogam. Fülpucolóra raktam egy csepp szegfűszeg illóolajat, azzal kenegettem a környékét, és mint régen volt a a Lidocain spray, olyan hatása volt.
Totál lezsibbadtam, igaz, rossz ízű, nem kell gyümölcslevesre asszociálni, de 5 perc után a rossz íz elmúlik.
Pár órát kitartott a zsibbadás, utána ha fájt még, akkor szegfűszeg olajjal megbolondított fogporral mostam a fogam, és szegfűszegolajos vízzel öblögettem.
Mára teljesen elmúlt, de mivel ez általában nem így van, fogorvos nélkül ritkán tartós, ez a szer tüneti kezelésre jó.

Az alap lenmag gélt lehet használni a mosódió főzet, és házi kotyvasztású folyékony szappan sűrítéséhez is.

Harmadszor kentem a hennát a hajamra. Öt órát volt rajta, és sima vízzel kevertem össze.

Első alkalommal. mivel nem akartam a színén változtatni, erős fekete főzetet készítettem, kávé, tea, szegfűszeg felhasználásával.
Akkor is lett egy nagyon enyhe vörös árnyalata, de inkább csak napfényben látszott.
Annak a maradékát kentem fel pár nap elteltével, majd most, egy hónap múlva csináltam egy sima vizes oldatot.
Őszintén szólva, ha valami eszembe jut, meg kell csinálni, mert elfelejtem, vagy az alkalom szalad el. Vagy a kedvem, de ez már részletkérdés.
Szóval annyira nem féltem a színváltozástól, mint eleinte, mivel a henna világosabbra nem színez. Amelyik igen, az már vegyi kotyvalék.
Tehát bátran alkalmaztam, a szokott módon. A vállig érő hajamra elég 5 púpos evőkanál henna őrlemény, annyi vízzel elkeverve, hogy tejföl sűrűségű pép legyen. Ebbe kell 6 csepp eukaliptusz illóolaj, a hajszálak megnyitásához, és pár csepp levendula az ellazultsághoz.
Most az öt óra elteltével lemostam, és a nemrég beérett hennás szappanommal mostam meg.
Félúton jutott eszembe, és nem okozott csalódást.
Vártam ezt a szappant, kíváncsi voltam rá.
Mosakodásra már használtam, - próba nélkül nem rakok ki eladásra szappant - de hajmosásra most először, és a hajam nagyon kellemes tapintású lett.

Az azért két lényeges dolog, hogy egyrészt hennát nem szabad vegyi festést követően három hónapig használni, mert eltöri a hajszálat, és a szappanos hajmosás után mindig kell ecet vagy almaecet az utolsó öblítővízbe.
A henna használatról és a csodálatos tulajdonságairól itt lehet bőséges infót találni.
A hajszínem pedig napfényben most ilyen:
Nem vörös. Legközelebb kipróbálom a kamillafőzetest, az állítólag élénkebben vörösít.
Valóban nem színváltozás volt a célom, de kíváncsi vagyok, és ilyenekkel szívesen kísérletezek magamon.

2 megjegyzés:

  1. Kedves Heni!

    A hennával történő hajfestésről készítettem egy bejegyzést a blogomban, amit szerintem Neked is érdemes lehet elolvasnod.
    Itt található meg: http://pipacspepecs.blogspot.com/

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...